Praktyka pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: 04-S2GF12.2015

Nazwa modułu: Praktyka pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Kod modułu: 04-GF-GG2P-2.2
Kod programu: 04-S2GF12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2017/2018
  • semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Zajęcia tego modułu zakładają opanowanie wiedzy i praktycznych umiejętności pedagogicznych i dydaktycznych, niezbędnych nauczycielowi do planowania procesu nauczania - uczenia się geografii i przyrody w różnych typach szkół ponadgimnazjalnych, do prowadzenia zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych w ramach edukacji geograficznej oraz do prowadzenia ewaluacji realizowanych programów nauczania geografii i przyrody.
Wymagania wstępne:
Posiadanie przygotowania dydaktycznego do nauczania geografii na poziomie III etapu edukacyjnego według standardów kształcenia nauczycieli. Opcjonalnie: wymagania wstępne (można podać albo kody efektów dla obszaru / kierunku bądź wskazać moduły, bądź opisać konkretne efekty kształcenia
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki geografii, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu na lekcjach geografii i przyrody w szkołach ponadgimnazjalnych; [04-GF-GG2P-2.2_1]
KGG2P_W01 [1/5] KGG2P_W02 [1/5] KGG2P_W03 [1/5] KGG2P_W04 [1/5]
Posiada wiedzę na temat projektowania procesu dydaktycznego na lekcjach geografii i przyrody w klasie i na zajęciach pozalekcyjnych (m.in. terenowych) na IV etapie edukacyjnym; [04-GF-GG2P-2.2_2]
KGG2P_W02 [1/5] KGG2P_W03 [1/5] KGG2P_W04 [1/5] KGG2P_W07 [1/5] KGG2P_W08 [1/5] KGG2P_K03 [1/5]
Potrafi samodzielne zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną i wychowawczą) nauczyciela geografii i przyrody w szkole ponadgimnazjalnej, korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii; [04-GF-GG2P-2.2_3]
KGG2P_W03 [2/5] KGG2P_W08 [2/5] KGG2P_W11 [2/5] KGG2P_U05 [2/5] KGG2P_K01 [2/5]
Ma rozwinięte kompetencje komunikacyjne – potrafi porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej; dialogowo rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę w klasie szkolnej na lekcjach geografii i przyrody na IV etapie edukacyjnym; [04-GF-GG2P-2.2_4]
KGG2P_W04 [3/5] KGG2P_W05 [3/5] KGG2P_W06 [3/5] KGG2P_W07 [3/5] KGG2P_U07 [3/5] KGG2P_K05 [3/5]
Posiada umiejętności dobierania i wykorzystywania dostępnych materiałów, środków i metod pracy oraz oceny ich przydatności w celu projektowania i efektywnego realizowania działań dydaktycznych i wychowawczych związanych z IV etapem edukacyjnym oraz wykorzystywania nowoczesnych technologii do pracy na lekcjach geografii i przyrody w szkołach ponadgimnazjalnych; [04-GF-GG2P-2.2_5]
KGG2P_W02 [3/5] KGG2P_W13 [3/5] KGG2P_W14 [3/5] KGG2P_U05 [3/5] KGG2P_U09 [3/5] KGG2P_U11 [3/5] KGG2P_K03 [3/5]
Potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem klasowym) oraz animować prace nad rozwojem uczniów w szkołach ponadgimnazjalnych; inspirować uczniów do działań na rzecz uczenia się przez całe życie; [04-GF-GG2P-2.2_6]
KGG2P_U03 [3/5] KGG2P_U06 [3/5] KGG2P_U08 [3/5] KGG2P_U11 [3/5] KGG2P_K03 [3/5]
Potrafi analizować własne działania pedagogiczne i wskazywać obszary wymagające modyfikacji oraz zaprojektować plan własnego rozwoju zawodowego, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne przydatne na lekcjach geografii w szkołach ponadgimnazjalnych; [04-GF-GG2P-2.2_7]
KGG2P_U09 [3/5] KGG2P_U10 [3/5] KGG2P_U11 [3/5] KGG2P_K01 [3/5] KGG2P_K02 [3/5]
Potrafi odpowiedzialnie przygotować się do swojej pracy. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji, projektuje i wykonuje działania dydaktyczne oraz doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych i wychowawczych) jako nauczyciel geografii i przyrody w szkołach ponadgimnazjalnych. [04-GF-GG2P-2.2_8]
KGG2P_W17 [3/5] KGG2P_W18 [3/5] KGG2P_W19 [3/5] KGG2P_U06 [3/5] KGG2P_U07 [3/5] KGG2P_U08 [3/5] KGG2P_U09 [3/5] KGG2P_U10 [3/5] KGG2P_U11 [3/5] KGG2P_U12 [3/5] KGG2P_K01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prace pisemne m.in. konspekt/ scenariusz lekcji [04-GF-GG2P-2.2_w_1]
weryfikacja wiedzy nabytej na wykładach i ćwiczeniach oraz sprawdzenie umiejętności tworzenia prac pisemnych
04-GF-GG2P-2.2_1 04-GF-GG2P-2.2_2 04-GF-GG2P-2.2_5
lekcje w szkole [04-GF-GG2P-2.2_w_2]
(brak informacji)
04-GF-GG2P-2.2_2 04-GF-GG2P-2.2_3 04-GF-GG2P-2.2_4 04-GF-GG2P-2.2_5 04-GF-GG2P-2.2_6 04-GF-GG2P-2.2_7 04-GF-GG2P-2.2_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [04-GF-GG2P-2.2_fs_1]
(brak informacji)
30
gromadzenie doświadczeń związanych z pracą z uczniami oraz konfrontowanie nabytej wiedzy teoretycznej w działaniu praktycznym
10 prace pisemne m.in. konspekt/ scenariusz lekcji [04-GF-GG2P-2.2_w_1] lekcje w szkole [04-GF-GG2P-2.2_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)