Zaburzenia płynności mówienia Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: Zaburzenia płynności mówienia
Kod modułu: 02-KPIKS-ZPM
Kod programu: 02-S1KP12.2016
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Nauczanie przedmiotu ma na celu wyposażenie w wiedzę i umiejętności diagnozy i terapii w przypadku zaburzeń płynności mówienia, jakie spotykane są u dzieci w różnym wieku. Istotnym obszarem przekazywanej wiedzy jest konieczność prowadzenia diagnozy różnicowej, a także dobór odpowiednich strategii profilaktycznych, diagnostycznych i terapeutycznych. Ważne jest kształtowanie umiejętności współpracy z różnymi osobami zajmującymi się dziećmi, kształtowanie postawy szacunku i odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do dziecka i jego opiekunów działania.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna podstawową terminologię w zakresie typologii zaburzeń dotyczących płynności mówienia. [ZPM_1]
Kpik_W04 [5/5]
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka. [ZPM_10]
Kpik_K08 [5/5]
Ma wiedzę o biologicznych i psychologiczno-społecznych uwarunkowaniach rozwoju mowy, w tym płynności mowy. [ZPM_2]
Kpik_W17 [5/5]
Ma wiedzę na temat sposobów współpracy z rodzicami i innymi osobami zajmującymi się dzieckiem z zaburzeniami płynności mowy lub z zagrożeniem trudnościami w uzyskaniu płynnej mowy. [ZPM_3]
Kpik_U19 [5/5]
Zna zasady, metody i etapy postępowania logopedycznego, w tym w szczególności w przypadku profilaktyki zaburzeń płynności mowy oraz prowadzenia diagnozy i terapii. [ZPM_4]
Kpik_U20 [5/5]
Zna czynniki i mechanizmy rozwoju umiejętności płynnego mówienia. [ZPM_5]
Kpik_W21 [5/5]
Potrafi prowadzić badanie logopedyczne dotyczące płynności mówienia, interpretować wyniki badań specjalistycznych związanych ze stwierdzonymi zaburzeniami oraz wykorzystywać informacje, w tym związanych z profilaktyką, diagnozą i terapią logopedyczną dotyczącą zaburzeń płynności mówienia. [ZPM_6]
Kpik_U24 [4/5]
Samodzielnie i pod kierunkiem planuje i realizuje projekty związane z pomocą osobom z zaburzeniami płynności mówienia lub z ryzykiem powstawania zaburzeń w tym zakresie wykazując się umiejętnościami organizacyjnymi i znajomością prawa oraz norm instytucji oświatowych oraz właściwą argumentacją. [ZPM_7]
Kpik_U25 [4/5]
Posiada umiejętności w zakresie oceny płynności mówienia oraz potrafi przygotować opinię dotyczącą stwierdzonych zaburzeń. [ZPM_8]
Kpik_U26 [4/5]
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności. [ZPM_9]
Kpik_K06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [e_1]
Egzamin w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
ZPM_1 ZPM_10 ZPM_2 ZPM_3 ZPM_4 ZPM_5 ZPM_6 ZPM_7 ZPM_8 ZPM_9
zaliczenie [z_1]
Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
ZPM_1 ZPM_10 ZPM_2 ZPM_3 ZPM_4 ZPM_5 ZPM_6 ZPM_7 ZPM_8 ZPM_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [ZPM_C]
Metoda zadaniowa i problemowa – dyskusja, wykonywanie ćwiczeń i analiz.
30
Lektura podręczników i wybranych artykułów. Przeprowadzenie badania dziecka z niepłynnością mówienia i wykonanie analizy diagnostycznej oraz zaprogramowanie terapii.
30 zaliczenie [z_1]
wykład [ZPM_W]
Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych.
15
Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów.
15 egzamin [e_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)