Seminarium licencjackie 1
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-S1EM12.2017

Nazwa modułu: | Seminarium licencjackie 1 |
---|---|
Kod modułu: | 13-EM-S1-SPD1 |
Kod programu: | 13-S1EM12.2017 |
Semestr: | semestr zimowy 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Celem realizacji modułu jest metodologiczne przygotowanie studentów: zapoznanie z pojęciem i charakterystyką pracy naukowej, piśmiennictwem naukowym, metodami i narzędziami badawczymi, umiejętnością analizy tekstów, sporządzaniem fiszek i notatek oraz ich wykorzystywania w pracy naukowej. Drugą zasadniczą częścią zajęć jest przygotowania do pisania prac dyplomowych, w tym kształceniem umiejętności realizowania wymogów redakcyjnych, prezentowania wyników badań, metod pozyskiwania informacji naukowych i metod analizy tekstów naukowych. Ostatnim etapem jest przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy licencjackiej. |
Wymagania wstępne: | Brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Dysponuje podstawową wiedzą w zakresie:
- nauki jako pojęcia, systematyki nauk i dziedzin nauk w Polsce,
- problemów naukowych, problematyki i problemu naukowego,
- rodzajów piśmiennictwa naukowego,
- metod, narzędzi i technik stosowanych w naukach.
[13-EM-S1-SPD1_1] |
13-EM-S1-W18 [3/5] |
Potrafi określić cel pracy dyplomowej, sformułować problem badawczy i opracować plan pracy na pod-stawie znajomości literatury, umiejętności jej zapamiętania, analizowania i zapisywania. [13-EM-S1-SPD1_2] |
13-EM-S1-U16 [3/5] |
Zna główne cechy przygotowania pracy dyplomowej i etapy jej przygotowania. Umie właściwe określić zmienne i ich wskaźniki, pytania szczegółowe i założenia badawcze, dokonać poprawnej analizy wyników badań własnych [13-EM-S1-SPD1_3] |
13-EM-S1-U17 [3/5] |
Potrafi przygotować pracę dyplomową na poziomie licencjackim, w tym: formułować wstępy, redagować plan pracy, opracować bibliografię, zastosować aparaturę krytyczną. [13-EM-S1-SPD1_4] |
13-EM-S1-U16 [3/5] |
Potrafi zastosować wszystkie zalecane wymagania redakcyjne związane z przygotowaniem pracy dyplo-mowej, w tym styl, układ pracy i tekstu, kolejność stron z miejscem i sposobami ich oznaczania, prezenta-cje graficzne, skróty
i symbole, cytaty i sposób cytowania.
[13-EM-S1-SPD1_5] |
13-EM-S1-U16 [3/5] |
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą metod uzyskiwania informacji naukowej (przewodniki bibliogra-ficzne, komputerowe bazy danych, Internet, czasopisma „branżowe”, literatura naukowa), zna wybrane zagadnienia w zakresie ochrony własności intelektualnej. [13-EM-S1-SPD1_6] |
13-EM-S1-U23 [2/5] |
Potrafi zadbać o zewnętrzną stronę pracy dyplomowej. Ma świadomość znaczenia etyki w pracy dyplo-mowej. [13-EM-S1-SPD1_7] |
13-EM-S1-U17 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
ocena bieżąca [13-EM-S1-SPD1_w_1] | weryfikacja wiedzy i umiejętności w zakresie na podstawie wypowiedzi ustnych studenta
w trakcie prowadzonych zajęć
|
13-EM-S1-SPD1_1 |
praca pisemna [13-EM-S1-SPD1_w_2] | weryfikacja wiedzy i umiejętności studenta w oparciu o pisemnie opracowany skrócony kon-spekt pracy dyplomowej uwzględniający kolejne etapy postępowania badawczego |
13-EM-S1-SPD1_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
seminarium [SPD1_fs_1] | -metoda wykładu konwersatoryjnego polegająca na przedstawieniu
i wyjaśnieniu podstawowych pojęć
z zakresu metodologii badań naukowych
- ćwiczenia polegające na opracowywaniu poszczególnych etapów postępowa-nia badawczego
|
15 | ćwiczenia przy pomocy pedagoga polegające na opracowywa-niu
i analizowaniu wszystkich etapów postępowania badawczego
|
15 |
ocena bieżąca [13-EM-S1-SPD1_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |