Uczeń z zaburzeniami w szkole na I i II etapie edukacji
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: | Uczeń z zaburzeniami w szkole na I i II etapie edukacji |
---|---|
Kod modułu: | 02-KPIKS-UZSZ |
Kod programu: | 02-S1KP12.2016 |
Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | W trakcie zajęć z przedmiotu: uczeń z zaburzeniami w szkole zostaną zrealizowane zagadnienia szczegółowe dotyczące zwykłych i specyficznych trudności szkolnych, ich etiologii, symptomów, rozpoznawania; specyfiki funkcjonowania uczniów doświadczających zwykłych i specyficznych trudności w środowisku szkolnym i pozaszkolnym, omówione zostaną formy kształcenia uczniów ze zwykłymi i specyficznymi trudnościami edukacyjnymi, a także sposoby pracy z takimi uczniami na lekcjach języka polskiego i zajęciach pozalekcyjnych, w tym rodzaje działań terapeutycznych, zakres ćwiczeń, materiał do ćwiczeń, środki dydaktyczne, zasady pracy, metody, procedury i dobre praktyk wspierania ucznia. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie zajęć z podstaw psychologii i pedagogiki. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma podstawową wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, wychowania i nauczania-uczenia się. [UZSZ_1] |
Kpik_W02 [5/5] |
Potrafi określić stan swojej wiedzy i umiejętności, wskazując obszary konieczne do dalszego doskonalenia, dostrzega potrzebę ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych. [UZSZ_10] |
Kpik_K07 [3/5] |
Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do dziecka działania, postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej, wykonując swoje obowiązki, okazuje dziecku i jego opiekunom szacunek, ma na uwadze dobro dziecka. [UZSZ_11] |
Kpik_K06 [3/5] |
Chętnie uczestniczy w społecznych programach o charakterze pomocowym i badawczym mających na celu pomoc osobom z zaburzeniami mowy i ich rodzinom. [UZSZ_12] |
Kpik_K06 [3/5] |
Zna podstawową terminologię wykorzystywaną do opisu zjawisk oraz sytuacji psychologiczno-pedagogicznych, logopedycznych, dydaktycznych. [UZSZ_2] |
Kpik_W02 [3/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat pracy wychowawczej, dydaktycznej i terapeutycznej nauczyciela, zwłaszcza nauczyciela logopedy. [UZSZ_3] |
Kpik_W18 [4/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat dostosowywania działań pedagogicznych, terapeutycznych i dydaktycznych do potrzeb i możliwości uczniów. [UZSZ_4] |
Kpik_W18 [5/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat sytuacji wychowawczych w toku działań dydaktycznych i terapeutycznych. [UZSZ_5] |
Kpik_W19 [5/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych (na temat rozwijania predyspozycji i uzdolnień uczniów, a także na temat specyficznych trudności szkolnych), na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym. [UZSZ_6] |
Kpik_W19 [5/5] |
Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki ogólnej i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym. [UZSZ_7] |
Kpik_U23 [4/5] |
Ma podstawowe umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. [UZSZ_8] |
Kpik_U22 [5/5] |
Jest przekonany o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, zgodny z obowiązującymi przepisami i normami etycznymi. [UZSZ_9] |
Kpik_K07 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
UZSZ_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [UZSZ_C] | Metody poszukujące (w tym: dyskusja dydaktyczna, wykład konwersatoryjny, metoda problemowa, metoda tekstu przewodniego), metody praktyczne (w tym ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektu, pokaz), metody aktywizujące (w tym: metoda sytuacyjna, metoda symulacyjna), metody badawcze (obserwacja nieuczestnicząca). |
15 | Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć (w tym: analiza sytuacji dydaktycznych), rozwiązywanie ćwiczeń utrwalających, powtórka i usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach (w tym: przygotowanie się do podsumowującego zajęcia testu holistycznego), przygotowanie projektu. |
45 |
zaliczenie [z_1] |
wykład [UZSZ_W] | Wykład problemowy, wykład informacyjny, wykład interaktywny, pokaz. |
15 | (brak informacji) |
15 |
zaliczenie [z_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |