Uczeń z zaburzeniami w szkole na I i II etapie edukacji Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: Uczeń z zaburzeniami w szkole na I i II etapie edukacji
Kod modułu: 02-KPIKS-UZSZ
Kod programu: 02-S1KP12.2016
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
W trakcie zajęć z przedmiotu: uczeń z zaburzeniami w szkole zostaną zrealizowane zagadnienia szczegółowe dotyczące zwykłych i specyficznych trudności szkolnych, ich etiologii, symptomów, rozpoznawania; specyfiki funkcjonowania uczniów doświadczających zwykłych i specyficznych trudności w środowisku szkolnym i pozaszkolnym, omówione zostaną formy kształcenia uczniów ze zwykłymi i specyficznymi trudnościami edukacyjnymi, a także sposoby pracy z takimi uczniami na lekcjach języka polskiego i zajęciach pozalekcyjnych, w tym rodzaje działań terapeutycznych, zakres ćwiczeń, materiał do ćwiczeń, środki dydaktyczne, zasady pracy, metody, procedury i dobre praktyk wspierania ucznia.
Wymagania wstępne:
Zaliczenie zajęć z podstaw psychologii i pedagogiki.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma podstawową wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, wychowania i nauczania-uczenia się. [UZSZ_1]
Kpik_W02 [5/5]
Potrafi określić stan swojej wiedzy i umiejętności, wskazując obszary konieczne do dalszego doskonalenia, dostrzega potrzebę ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych. [UZSZ_10]
Kpik_K07 [3/5]
Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do dziecka działania, postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej, wykonując swoje obowiązki, okazuje dziecku i jego opiekunom szacunek, ma na uwadze dobro dziecka. [UZSZ_11]
Kpik_K06 [3/5]
Chętnie uczestniczy w społecznych programach o charakterze pomocowym i badawczym mających na celu pomoc osobom z zaburzeniami mowy i ich rodzinom. [UZSZ_12]
Kpik_K06 [3/5]
Zna podstawową terminologię wykorzystywaną do opisu zjawisk oraz sytuacji psychologiczno-pedagogicznych, logopedycznych, dydaktycznych. [UZSZ_2]
Kpik_W02 [3/5]
Ma uporządkowaną wiedzę na temat pracy wychowawczej, dydaktycznej i terapeutycznej nauczyciela, zwłaszcza nauczyciela logopedy. [UZSZ_3]
Kpik_W18 [4/5]
Ma uporządkowaną wiedzę na temat dostosowywania działań pedagogicznych, terapeutycznych i dydaktycznych do potrzeb i możliwości uczniów. [UZSZ_4]
Kpik_W18 [5/5]
Ma uporządkowaną wiedzę na temat sytuacji wychowawczych w toku działań dydaktycznych i terapeutycznych. [UZSZ_5]
Kpik_W19 [5/5]
Ma uporządkowaną wiedzę na temat pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych (na temat rozwijania predyspozycji i uzdolnień uczniów, a także na temat specyficznych trudności szkolnych), na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym. [UZSZ_6]
Kpik_W19 [5/5]
Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki ogólnej i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym. [UZSZ_7]
Kpik_U23 [4/5]
Ma podstawowe umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. [UZSZ_8]
Kpik_U22 [5/5]
Jest przekonany o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, zgodny z obowiązującymi przepisami i normami etycznymi. [UZSZ_9]
Kpik_K07 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie [z_1]
Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
UZSZ_1 UZSZ_10 UZSZ_11 UZSZ_12 UZSZ_2 UZSZ_3 UZSZ_4 UZSZ_5 UZSZ_6 UZSZ_7 UZSZ_8 UZSZ_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [UZSZ_C]
Metody poszukujące (w tym: dyskusja dydaktyczna, wykład konwersatoryjny, metoda problemowa, metoda tekstu przewodniego), metody praktyczne (w tym ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektu, pokaz), metody aktywizujące (w tym: metoda sytuacyjna, metoda symulacyjna), metody badawcze (obserwacja nieuczestnicząca).
15
Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć (w tym: analiza sytuacji dydaktycznych), rozwiązywanie ćwiczeń utrwalających, powtórka i usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach (w tym: przygotowanie się do podsumowującego zajęcia testu holistycznego), przygotowanie projektu.
45 zaliczenie [z_1]
wykład [UZSZ_W]
Wykład problemowy, wykład informacyjny, wykład interaktywny, pokaz.
15
(brak informacji)
15 zaliczenie [z_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)