Podstawy ortodoncji
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: | Podstawy ortodoncji |
---|---|
Kod modułu: | 02-KPIKS-PO |
Kod programu: | 02-S1KP12.2016 |
Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie studenta w wiedzę na temat rozwoju narządu żucia oraz czynników wpływających na ten rozwój. Szczególnie ważne jest zapoznanie studenta z możliwością profilaktyki zaburzeń narządu żucia, a także znaczeniem czynności prymarnych dla rozwoju przestrzeni ustno-twarzowej i artykulacji. Istotnym obszarem jest poznanie podstaw diagnozy ortodontycznej oraz zrozumienie, na czym polega współpraca ortodonty i logopedy, jak również zapoznanie się z terminami umożliwiającymi profesjonalne określanie elementów zespołu ustno-twarzowego i ich zaburzeń. Ważnym elementem realizacji modułu jest także kształtowanie postawy szacunku do dziecka i jego opiekunów, jak również poczucia odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do dziecka działania. |
Wymagania wstępne: | Brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna ortodontyczne podstawy diagnostyki ortodontycznej i jej znaczenia dla postępowania logopedycznego. [PO_1] |
Kpik_W02 [5/5] |
Ma wiedzę o rozwoju narządu żucia w ontogenezie i czynnikach wpływających na ten rozwój. [PO_2] |
Kpik_W17 [5/5] |
Ma podstawową wiedzę na temat przedmiotu i terminologii dotyczącej ortodoncji. [PO_3] |
Kpik_W21 [4/5] |
Ma podstawową wiedzę na temat rozwoju narządu żucia z perspektywy anatomicznej i funkcjonalnej, a także zna sposoby prowadzenia profilaktyki zaburzeń zgryzu. [PO_4] |
Kpik_W22 [5/5] |
Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności w zakresie zdobywania wiedzy o osobie z zaburzeniami mowy. [PO_5] |
Kpik_U03 [4/5] |
Potrafi porozumiewać się z osobami zajmującymi się pomocą osobom z zaburzeniami mowy, w tym z ortodontą. [PO_6] |
Kpik_U22 [4/5] |
Potrafi analizować, zbierać i interpretować wyniki badań ortodontycznych związanych ze stwierdzonymi zaburzeniami mowy oraz użytkować informacje do planowania profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej. [PO_7] |
Kpik_U24 [4/5] |
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. [PO_8] |
Kpik_K01 [5/5] |
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka. [PO_9] |
Kpik_K08 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
PO_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PO_C] | Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych. |
15 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów. |
15 |
zaliczenie [z_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |