Podstawy ortodoncji Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: Podstawy ortodoncji
Kod modułu: 02-KPIKS-PO
Kod programu: 02-S1KP12.2016
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie studenta w wiedzę na temat rozwoju narządu żucia oraz czynników wpływających na ten rozwój. Szczególnie ważne jest zapoznanie studenta z możliwością profilaktyki zaburzeń narządu żucia, a także znaczeniem czynności prymarnych dla rozwoju przestrzeni ustno-twarzowej i artykulacji. Istotnym obszarem jest poznanie podstaw diagnozy ortodontycznej oraz zrozumienie, na czym polega współpraca ortodonty i logopedy, jak również zapoznanie się z terminami umożliwiającymi profesjonalne określanie elementów zespołu ustno-twarzowego i ich zaburzeń. Ważnym elementem realizacji modułu jest także kształtowanie postawy szacunku do dziecka i jego opiekunów, jak również poczucia odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do dziecka działania.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna ortodontyczne podstawy diagnostyki ortodontycznej i jej znaczenia dla postępowania logopedycznego. [PO_1]
Kpik_W02 [5/5]
Ma wiedzę o rozwoju narządu żucia w ontogenezie i czynnikach wpływających na ten rozwój. [PO_2]
Kpik_W17 [5/5]
Ma podstawową wiedzę na temat przedmiotu i terminologii dotyczącej ortodoncji. [PO_3]
Kpik_W21 [4/5]
Ma podstawową wiedzę na temat rozwoju narządu żucia z perspektywy anatomicznej i funkcjonalnej, a także zna sposoby prowadzenia profilaktyki zaburzeń zgryzu. [PO_4]
Kpik_W22 [5/5]
Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności w zakresie zdobywania wiedzy o osobie z zaburzeniami mowy. [PO_5]
Kpik_U03 [4/5]
Potrafi porozumiewać się z osobami zajmującymi się pomocą osobom z zaburzeniami mowy, w tym z ortodontą. [PO_6]
Kpik_U22 [4/5]
Potrafi analizować, zbierać i interpretować wyniki badań ortodontycznych związanych ze stwierdzonymi zaburzeniami mowy oraz użytkować informacje do planowania profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej. [PO_7]
Kpik_U24 [4/5]
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. [PO_8]
Kpik_K01 [5/5]
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka. [PO_9]
Kpik_K08 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie [z_1]
Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
PO_1 PO_2 PO_3 PO_4 PO_5 PO_6 PO_7 PO_8 PO_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PO_C]
Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych.
15
Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów.
15 zaliczenie [z_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)