Wiedza o uczniu o specjalnych potrzebach edukacyjnych na I i II etapie edukacji
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: | Wiedza o uczniu o specjalnych potrzebach edukacyjnych na I i II etapie edukacji |
---|---|
Kod modułu: | 02-KPIK-WUSPE |
Kod programu: | 02-S1KP12.2016 |
Semestr: | semestr zimowy 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | W ramach zajęć student zdobywa wiedzę na temat pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych (na temat rozwijania predyspozycji i uzdolnień uczniów, a także na temat specyficznych trudności szkolnych), na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym. Kształtuje umiejętność posługiwania się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki ogólnej i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych. Ponadto rozwija kompetencje komunikacyjne: potrafi dobrze porozumiewać się z uczniami w celach dydaktycznych i wychowawczych oraz dialogowo rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę dla komunikacji w placówkach oświatowych. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie zajęć z podstaw psychologii i pedagogiki. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma podstawową wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, wychowania i nauczania-uczenia się. [WUSPE_1] |
Kpik_W02 [5/5] |
Ma rozwinięte kompetencje komunikacyjne: potrafi dobrze porozumiewać się z uczniami w celach dydaktycznych i wychowawczych, potrafi nawiązać kontakt z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej, dialogowo rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę dla komunikacji w placówkach oświatowych. [WUSPE_10] |
Kpik_U22 [4/5] |
Ma podstawowe umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. [WUSPE_11] |
Kpik_U23 [5/5] |
Dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne w pracy nauczyciela, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami prawa i etyki w pracy polonisty-logopedy. [WUSPE_12] |
Kpik_K06 [3/5] |
Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do dziecka działania, postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej, wykonując swoje obowiązki, okazuje dziecku i jego opiekunom szacunek, ma na uwadze dobro dziecka. [WUSPE_13] |
Kpik_K07 [3/5] |
Zna podstawową terminologię wykorzystywaną do opisu zjawisk oraz sytuacji psychologiczno-pedagogicznych, logopedycznych, dydaktycznych. [WUSPE_2] |
Kpik_W04 [4/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat pracy wychowawczej, dydaktycznej i terapeutycznej nauczyciela logopedy. [WUSPE_3] |
Kpik_W18 [5/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat dostosowywania działań pedagogicznych, terapeutycznych i dydaktycznych do potrzeb i możliwości uczniów. [WUSPE_4] |
Kpik_W19 [5/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat sytuacji wychowawczych w toku działań terapeutycznych i dydaktycznych. [WUSPE_5] |
Kpik_W19 [5/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat kształtowania u uczniów pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej. [WUSPE_6] |
Kpik_W19 [5/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych (na temat rozwijania predyspozycji i uzdolnień uczniów, a także na temat specyficznych trudności szkolnych), na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym. [WUSPE_7] |
Kpik_W17 [5/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat możliwości i zakresu współpracy logopedy z rodzicami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem. [WUSPE_8] |
Kpik_W19 [5/5] |
Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki ogólnej i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na drugim etapie edukacyjnym. [WUSPE_9] |
Kpik_U21 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
WUSPE_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [WUSPE_C] | Metody poszukujące (w tym: dyskusja dydaktyczna, metoda problemowa, metoda tekstu przewodniego), metody praktyczne (w tym ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektu, pokaz), metody aktywizujące (w tym: metoda sytuacyjna, metoda symulacyjna). |
15 | Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć (w tym: analiza sytuacji wychowawczo-dydaktycznych), rozwiązywanie zadań utrwalających, powtórka i usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowanie dwóch projektów. |
15 |
zaliczenie [z_1] |
wykład [WUSPE_W] | Wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład interaktywny , metody eksponujące impresywne, pokaz. |
15 | Aktywne uczestnictwo, konsultacje elektroniczne, lektura wskazanych tekstów, przygotowanie zagadnień do testu i egzaminu. |
15 |
zaliczenie [z_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |