Dydaktyka logopedii
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: | Dydaktyka logopedii |
---|---|
Kod modułu: | 02-KPIKS-DL |
Kod programu: | 02-S1KP12.2016 |
Semestr: | semestr zimowy 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Nadrzędnym celem nauczania przedmiotu dydaktyka logopedii jest przybliżenie studentom zagadnień związanych z szeroko pojmowaną problematyką metodyki postępowania logopedycznego, w którym uwzględniane są zasady praktyki logopedycznej opartej na dowodach/wynikach badań naukowych (evidence-based practice), zaznajomienie studentów z problematyką programowania i wdrażania postepowania logopedycznego, z podstawowymi technikami i metodami pracy logopedycznej z dziećmi, zaprezentowanie zasad współpracy z zespole terapeutycznym z innymi specjalistami oraz z rodziną/opiekunami dziecka. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie zajęć z teorii zaburzeń mowy i podstaw dydaktyki. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma podstawową wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, wychowania i nauczania-uczenia się. [DL_1] |
Kpik_W14 [5/5] |
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. [DL_10] |
Kpik_K01 [5/5] |
Jest przekonany o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, zgodny z obowiązującymi przepisami i normami etycznymi. [DL_11] |
Kpik_K04 [4/5] |
Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do dziecka działania, postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej, wykonując swoje obowiązki, okazuje dziecku i jego opiekunom szacunek, ma na uwadze dobro dziecka. [DL_12] |
Kpik_K09 [4/5] |
Zna teorię zaburzeń mowy, procedury postępowania logopedycznego, współczesną wizję przedmiotu logopedii jako nauki interdyscyplinarnej i stosowanej. [DL_2] |
Kpik_W20 [3/5] |
Ma wiedzę na temat przedmiotu logopedii, etapów i procedur postępowania logopedycznego oraz typologii zaburzeń mowy. [DL_3] |
Kpik_W21 [4/5] |
Posiada wiedzę na temat zasad formułowania diagnozy logopedycznej i konstruowania programu terapii. [DL_4] |
Kpik_W20 [4/5] |
Ma wiedzę na temat budowy, funkcji i rozwoju organizmu człowieka, w tym w szczególności na temat funkcjonowania narządów mowy w normie i patologii. [DL_5] |
Kpik_W21 [4/5] |
Zna objawy i przyczyny wybranych zaburzeń i dysfunkcji rozwojowych, zwłaszcza dotyczących zaburzeń mowy i komunikacji językowej. [DL_6] |
Kpik_U21 [5/5] |
Potrafi, wykorzystując wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, dydaktyczną oraz merytoryczną (logopedyczną), dokonywać obserwacji i elementarnej analizy sytuacji oraz zdarzeń pedagogicznych i dydaktycznych. [DL_7] |
Kpik_U11 [5/5] |
Ma podstawowe umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji dziecka z problemem logopedycznym, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków (strategii postępowania terapeutycznego). [DL_8] |
Kpik_U11 [3/5] |
Potrafi ocenić przydatność typowych metod i procedur dydaktycznych, terapeutycznych, wychowawczych i opiekuńczych do projektowania i prowadzenia działań logopedycznych. [DL_9] |
Kpik_U23 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
DL_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [DL_C] | Metody poszukujące (w tym: dyskusja dydaktyczna, wykład konwersatoryjny, metoda problemowa, metoda tekstu przewodniego), metody praktyczne (w tym ćwiczenia przedmiotowe, analizy przypadków, metoda projektu, pokaz), metody aktywizujące (w tym: metoda sytuacyjna, metoda symulacyjna), metody badawcze (obserwacja nieuczestnicząca). |
30 | Lektura podręczników i wybranych artykułów. Wykonywanie ćwiczeń i analiz wybranych zagadnień. |
30 |
zaliczenie [z_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |