Dydaktyka logopedii Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: Dydaktyka logopedii
Kod modułu: 02-KPIKS-DL
Kod programu: 02-S1KP12.2016
Semestr: semestr zimowy 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Nadrzędnym celem nauczania przedmiotu dydaktyka logopedii jest przybliżenie studentom zagadnień związanych z szeroko pojmowaną problematyką metodyki postępowania logopedycznego, w którym uwzględniane są zasady praktyki logopedycznej opartej na dowodach/wynikach badań naukowych (evidence-based practice), zaznajomienie studentów z problematyką programowania i wdrażania postepowania logopedycznego, z podstawowymi technikami i metodami pracy logopedycznej z dziećmi, zaprezentowanie zasad współpracy z zespole terapeutycznym z innymi specjalistami oraz z rodziną/opiekunami dziecka.
Wymagania wstępne:
Zaliczenie zajęć z teorii zaburzeń mowy i podstaw dydaktyki.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma podstawową wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, wychowania i nauczania-uczenia się. [DL_1]
Kpik_W14 [5/5]
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. [DL_10]
Kpik_K01 [5/5]
Jest przekonany o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, zgodny z obowiązującymi przepisami i normami etycznymi. [DL_11]
Kpik_K04 [4/5]
Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do dziecka działania, postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej, wykonując swoje obowiązki, okazuje dziecku i jego opiekunom szacunek, ma na uwadze dobro dziecka. [DL_12]
Kpik_K09 [4/5]
Zna teorię zaburzeń mowy, procedury postępowania logopedycznego, współczesną wizję przedmiotu logopedii jako nauki interdyscyplinarnej i stosowanej. [DL_2]
Kpik_W20 [3/5]
Ma wiedzę na temat przedmiotu logopedii, etapów i procedur postępowania logopedycznego oraz typologii zaburzeń mowy. [DL_3]
Kpik_W21 [4/5]
Posiada wiedzę na temat zasad formułowania diagnozy logopedycznej i konstruowania programu terapii. [DL_4]
Kpik_W20 [4/5]
Ma wiedzę na temat budowy, funkcji i rozwoju organizmu człowieka, w tym w szczególności na temat funkcjonowania narządów mowy w normie i patologii. [DL_5]
Kpik_W21 [4/5]
Zna objawy i przyczyny wybranych zaburzeń i dysfunkcji rozwojowych, zwłaszcza dotyczących zaburzeń mowy i komunikacji językowej. [DL_6]
Kpik_U21 [5/5]
Potrafi, wykorzystując wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, dydaktyczną oraz merytoryczną (logopedyczną), dokonywać obserwacji i elementarnej analizy sytuacji oraz zdarzeń pedagogicznych i dydaktycznych. [DL_7]
Kpik_U11 [5/5]
Ma podstawowe umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji dziecka z problemem logopedycznym, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków (strategii postępowania terapeutycznego). [DL_8]
Kpik_U11 [3/5]
Potrafi ocenić przydatność typowych metod i procedur dydaktycznych, terapeutycznych, wychowawczych i opiekuńczych do projektowania i prowadzenia działań logopedycznych. [DL_9]
Kpik_U23 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie [z_1]
Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
DL_1 DL_10 DL_11 DL_12 DL_2 DL_3 DL_4 DL_5 DL_6 DL_7 DL_8 DL_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [DL_C]
Metody poszukujące (w tym: dyskusja dydaktyczna, wykład konwersatoryjny, metoda problemowa, metoda tekstu przewodniego), metody praktyczne (w tym ćwiczenia przedmiotowe, analizy przypadków, metoda projektu, pokaz), metody aktywizujące (w tym: metoda sytuacyjna, metoda symulacyjna), metody badawcze (obserwacja nieuczestnicząca).
30
Lektura podręczników i wybranych artykułów. Wykonywanie ćwiczeń i analiz wybranych zagadnień.
30 zaliczenie [z_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)