Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: | Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka |
---|---|
Kod modułu: | 02-KPIKS-KRMD |
Kod programu: | 02-S1KP12.2016 |
Semestr: | semestr zimowy 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie w wiedzę dotyczącą etapów, mechanizmów i czynników rozwoju mowy od okresu prenatalnego do wieku adolescencji. Istotne jest poznanie przez studenta cech rozwoju mowy dziecka w poszczególnych latach życia, a także rozwijanie umiejętności analizy dziecięcych wypowiedzi z perspektywy językoznawczej, logopedycznej i psychologicznej. Ważnym elementem kształcenia jest wskazanie na możliwości profilaktyki zaburzeń mowy, a także współpracę z osobami z różnych środowisk wychowawczych.
|
Wymagania wstępne: | Brak. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma uporządkowaną wiedzę o człowieku i czynnikach rozwoju mowy uwarunkowanego biologicznie i społecznie. [KRMD_1] |
Kpik_W17 [4/5] |
Zna mechanizmy i czynniki odpowiedzialne za rozwój mowy i języka. [KRMD_2] |
Kpik_W21 [4/5] |
Zna etapy rozwoju mowy i języka w ontogenezie. [KRMD_3] |
Kpik_W22 [5/5] |
Posiada wiedzę na temat sposobów diagnozy poziomu rozwoju mowy i języka. [KRMD_4] |
Kpik_W23 [4/5] |
Ma rozwinięte kompetencje komunikacyjne: potrafi dobrze porozumiewać się z rodzicami dziecka z oraz innymi osobami zajmującymi się dzieckiem, również w placówkach oświatowych. [KRMD_5] |
Kpik_U22 [3/5] |
Potrafi wyszukiwać, analizować, zbierać i interpretować wyniki badań specjalistycznych pozwalające na diagnozę poziomu rozwoju mowy i określenie możliwości profilaktyki zaburzeń rozwoju mowy. [KRMD_6] |
Kpik_U24 [3/5] |
Posiada umiejętności w zakresie oceny poziomu rozwoju mowy i języka jako elementu kultury. [KRMD_7] |
Kpik_U26 [3/5] |
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności. [KRMD_8] |
Kpik_K06 [3/5] |
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka. [KRMD_9] |
Kpik_K08 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
egzamin [e_1] | Egzamin w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
KRMD_1 |
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
KRMD_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [KRMD_C] | Metoda zadaniowa i problemowa – dyskusja, wykonywanie ćwiczeń i analiz.
|
15 | Lektura podręczników i wybranych artykułów. Przeprowadzenie analizy wypowiedzi dziecka i opracowanie programu stymulacji rozwoju mowy. |
15 |
zaliczenie [z_1] |
wykład [KRMD_W] | Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych. |
30 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów. |
30 |
egzamin [e_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |