Fonetyka artykulacyjna i fonologia
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: | Fonetyka artykulacyjna i fonologia |
---|---|
Kod modułu: | 02-KPIKS-FAF |
Kod programu: | 02-S1KP12.2016 |
Semestr: | semestr zimowy 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | W ramach zajęć student poznaje terminologię z zakresu mechanizmów odpowiedzialnych za prawidłowy rozwój mowy. Zdobywa wiedzę na temat związków pomiędzy różnymi czynnikami wpływającymi na powstawianie zaburzeń mowy, ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń systemu fonetyczno-fonologicznego. Kształtuje umiejętność identyfikacji i rozstrzygania dylematów dotyczących odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka, także związanych z zaburzeniami systemu fonetyczno-fonologicznego. |
Wymagania wstępne: | Brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna podstawową terminologię z zakresu nauki o języku; posiada wiedzę o działach i poddziałach językoznawstwa ogólnego i stosowanego, w tym w szczególności na temat systemu fonetyczno-fonologicznego języka polskiego. [FAF_1] |
Kpik_W01 [2/5] |
Ma uporządkowaną i szczegółową wiedzę na temat systemu gramatycznego języka polskiego, ma również podstawową wiedzę na temat pochodzenia oraz historycznych przemian języka polskiego w stopniu odpowiednim dla nauczyciela języka polskiego. [FAF_2] |
Kpik_W02 [5/5] |
Ma wiedzę o człowieku, jego uwarunkowaniach psychologicznych i zasadach funkcjonowania w społeczeństwie, w tym w zakresie warunków rozwoju systemu fonetyczno-fonologicznego. [FAF_3] |
Kpik_W17 [2/5] |
Zna terminologię z zakresu mechanizmów odpowiedzialnych za prawidłowy rozwój mowy oraz zna związki pomiędzy różnymi czynnikami wpływającymi na powstawianie zaburzeń mowy, w tym w komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń systemu fonetyczno-fonologicznego. [FAF_4] |
Kpik_W21 [3/5] |
Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informację przy użyciu różnych źródeł i sposobów, a także formułować i uzasadniać na tej podstawie własne sądy oraz artykułować je za pośrednictwem różnych mediów. [FAF_5] |
Kpik_U01 [4/5] |
Samodzielnie planuje i realizuje typowe projekty komunikacyjne związane z ochroną zdrowia. [FAF_6] |
Kpik_U05 [2/5] |
Posiada podstawowe umiejętności w zakresie przeprowadzenia badań pozwalających na właściwą ocenę potrzeb odbiorców komunikatów bezpośrednich i za pośrednictwem mediów w sytuacji kryzysowej. [FAF_7] |
Kpik_U10 [2/5] |
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka, w tym związane z zaburzeniami systemu fonetyczno-fonologicznego. [FAF_8] |
Kpik_K08 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
egzamin [e_1] | Egzamin w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
FAF_1 |
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
FAF_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [FAF_C] | Metoda zadaniowa i problemowa – dyskusja, wykonywanie ćwiczeń i analiz.
|
30 | Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach. |
30 |
zaliczenie [z_1] |
wykład [FAF_W] | Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych. |
15 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów. |
45 |
egzamin [e_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |