Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii
Kod modułu: 02-KPIK-WZAF
Kod programu: 02-S1KP12.2016
Semestr: semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 1
Opis:
Celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania organizmu człowieka, w szczególności w aspekcie rozwoju mowy. Ważnym obszarem nauczania jest poznanie budowy i funkcji układu nerwowego i obwodowych narządów mowy, a także ukazanie rozwoju jako procesu dynamicznych zmian warunkowanych różnymi czynnikami, a odbywającym się od poczęcia do wieku dojrzałego. Istotne jest także zdobycie wiedzy na temat wybranych zaburzeń i dysfunkcji rozwojowych oraz umiejętności profesjonalnego formułowania opinii na ich temat, a także kształtowanie postawy szacunku do dziecka i jego opiekunów, jak również poczucia odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do dziecka działania.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna biologiczne podstawy procesu rozwoju, wychowania i nauczania – uczenia się [WZAF_1]
Kpik_W02 [5/5]
Ma wiedzę o biologicznych podstawach funkcjonowania człowieka, w tym rozwijania się mowy w normie i w zaburzeniach [WZAF_2]
Kpik_W17 [4/5]
Ma podstawową wiedzę na temat przedmiotu i terminologii dotyczącej anatomii człowieka począwszy od okresu prenatalnego [WZAF_3]
Kpik_W21 [5/5]
Ma podstawową wiedzę o anatomicznych mechanizmach rozwoju mowy w ontogenezie [WZAF_4]
Kpik_W22 [5/5]
Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności w zakresie zdobywania wiedzy o osobie z zaburzeniami mowy i języka [WZAF_5]
Kpik_U03 [4/5]
Potrafi dobrze porozumiewać się z osobami zajmującymi się pomocą osobom z zaburzeniami mowy, w tym z lekarzami [WZAF_6]
Kpik_U22 [4/5]
Potrafi analizować, zbierać i interpretować wyniki badań specjalistycznych związanych ze stwierdzonymi zaburzeniami mowy i języka oraz użytkować informacje do planowania profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej [WZAF_7]
Kpik_U24 [4/5]
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności [WZAF_8]
Kpik_K01 [5/5]
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka [WZAF_9]
Kpik_K08 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [e_1]
Egzamin w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
WZAF_1 WZAF_2 WZAF_3 WZAF_4 WZAF_5 WZAF_6 WZAF_7 WZAF_8 WZAF_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [WZAF_W]
Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych. 15
15
Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów.
15 egzamin [e_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)