Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: | Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii |
---|---|
Kod modułu: | 02-KPIK-WZAF |
Kod programu: | 02-S1KP12.2016 |
Semestr: | semestr letni 2017/2018 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania organizmu człowieka, w szczególności w aspekcie rozwoju mowy. Ważnym obszarem nauczania jest poznanie budowy i funkcji układu nerwowego i obwodowych narządów mowy, a także ukazanie rozwoju jako procesu dynamicznych zmian warunkowanych różnymi czynnikami, a odbywającym się od poczęcia do wieku dojrzałego. Istotne jest także zdobycie wiedzy na temat wybranych zaburzeń i dysfunkcji rozwojowych oraz umiejętności profesjonalnego formułowania opinii na ich temat, a także kształtowanie postawy szacunku do dziecka i jego opiekunów, jak również poczucia odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do dziecka działania. |
Wymagania wstępne: | Brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna biologiczne podstawy procesu rozwoju, wychowania i nauczania – uczenia się [WZAF_1] |
Kpik_W02 [5/5] |
Ma wiedzę o biologicznych podstawach funkcjonowania człowieka, w tym rozwijania się mowy w normie i w zaburzeniach [WZAF_2] |
Kpik_W17 [4/5] |
Ma podstawową wiedzę na temat przedmiotu i terminologii dotyczącej anatomii człowieka począwszy od okresu prenatalnego [WZAF_3] |
Kpik_W21 [5/5] |
Ma podstawową wiedzę o anatomicznych mechanizmach rozwoju mowy w ontogenezie [WZAF_4] |
Kpik_W22 [5/5] |
Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności w zakresie zdobywania wiedzy o osobie z zaburzeniami mowy i języka [WZAF_5] |
Kpik_U03 [4/5] |
Potrafi dobrze porozumiewać się z osobami zajmującymi się pomocą osobom z zaburzeniami mowy, w tym z lekarzami [WZAF_6] |
Kpik_U22 [4/5] |
Potrafi analizować, zbierać i interpretować wyniki badań specjalistycznych związanych ze stwierdzonymi zaburzeniami mowy i języka oraz użytkować informacje do planowania profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej [WZAF_7] |
Kpik_U24 [4/5] |
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności [WZAF_8] |
Kpik_K01 [5/5] |
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka [WZAF_9] |
Kpik_K08 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
egzamin [e_1] | Egzamin w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
|
WZAF_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [WZAF_W] | Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych. 15 |
15 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów. |
15 |
egzamin [e_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |