PNJN sem 1
Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: 02-N2FG12.2017

Nazwa modułu: | PNJN sem 1 |
---|---|
Kod modułu: | 02-FGNA-PNJN-1 |
Kod programu: | 02-N2FG12.2017 |
Semestr: | semestr zimowy 2017/2018 |
Język wykładowy: | niemiecki |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 6 |
Opis: | Powtórzenie wiadomości dot. czasownika, konstrukcji typu FVG oraz wybranych idiomów niemieckich.
Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu, czytania, konwersacji i pisania w oparciu o materiały tematyczne
(m.in. Instytutu Goethego).
Utrwalanie kompetencji gramatycznej i leksykalnej w oparciu o pracę na zajęciach i pracę własną studentów.
|
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | Ettinger, S. /Hessky, R., 2009: Deutsche Redewendungen. Ein ideographisch gegliedertes Wörter-, Übungs- und Lesebuch , Ettinger, Augsburg.
Ferenbach, M., Schüßler, I., 2004: Słownictwo niemieckie z ćwiczeniami dla. zaawansowanych (Wörter zur Wahl). Lektor Klett, Poznań.
Griesbach, H., Schulz, D., 2002: Langenscheidt 1000 idiomów niemieckich z przykładami, tłumaczeniem i indeksem. Langenscheidt, Berlin et al.
Helbig G., Buscha J., 1981: Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Leipzig: VEB Verlag für Enzyklopädie.
Helbig G., Buscha J., 1989: Deutsche Übungsgrammatik. Leipzig: VEB Verlag Enzyklopädie.
Mikołajczyk, B., Theobald, P., 2004: Praktyczne kompendium gramatyki niemieckiej. Rekcja. Wagros, Poznań.
Materiały pomocnicze dostępne w Internecie,
np. www.wissen.de , www.duden.de , www.goethe.de, www.diezeit.de ,www.bundesregierung.de , www.projekt.gutenberg.de itp.
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Rola wybranych sprawności językowych w poszczególnych metodach i koncepcjach nauczania języka niemieckiego (fonetyka, gramatyka, leksyka, rozumienie ze słuchu, mówienie, pisanie).
Media i materiały glottodydaktyczne (zastosowanie mediów w poszczególnych metodach nauczania, preparacja i ewaluacja materiałów glottodydaktycznych)
Rola i funkcje pomocy naukowych: słowników, zbiorów tekstów, gramatyk dydaktycznych, materiałów audiowizualnych i mediów elektronicznych).
Ewaluacja procesu dydaktycznego i problemy doskonalenia zawodowego nauczycieli.
[02-FGNA-PNJN-1 1] |
FG_W01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie [02-FG-PNJN-1_fs] | zgodnie z sylabusem |
02-FGNA-PNJN-1 1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [02-FGNA-PNJN-1_fs_1] | Metoda eklektyczna uwzględniająca szczególnie elementy metody komunikatywnej z aspektami różnic i podobieństw interkulturowych, zorientowana na pragmatyczne kształcenie kompetencji gramatycznej (w integracji z pozostałymi sprawnościami językowymi) z zachowaniem zasad poprawności językowej i komunikacji adekwatnej do ról i sytuacji, w jakich mogą znaleźć się studenci. |
40 | Student rozwiązuje ćwiczenia gramatyczne i leksykalne dotyczące danego tematu oraz ewentualnie czyta dodatkowo teoretyczną literaturę przedmiotową dotyczącą danego tematu w celu bardziej efektywnego rozwiązania ćwiczeń. |
20 |
zaliczenie [02-FG-PNJN-1_fs] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |