Kultura żywego słowa: logopedia medialna i emisja głosu
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: | Kultura żywego słowa: logopedia medialna i emisja głosu |
---|---|
Kod modułu: | 02-KPIKS-KŻSLEG |
Kod programu: | 02-S1KP12.2016 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | Podczas realizacji zajęć student zdobywa podstawową wiedzę z zakresu logopedii medialnej, emisji głosu oraz kultury żywego słowa. Poznaje podstawowe ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne, dykcyjne oraz związane z głosowym przedstawieniem tekstu. Potrafi głosowo zinterpretować tekst i wygłosić go (indywidualnie i w wykonaniu grupowym). Zajęcia kursowe pozwolą mu również na zdobycie umiejętności związanych z określaniem niedomogów głosowych własnych oraz innych osób oraz umożliwią krytyczną ocenę jakości emisji głosu oraz kultury żywego słowa podczas pracy terapeutycznej oraz nauczyciela-logopedy. |
Wymagania wstępne: | Brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada uporządkowaną wiedzę co do praktycznego zastosowania języka mówionego i kultury żywego słowa obejmującej poprawną
artykulację i właściwą ortofonię
[KŻSLEG_1] |
Kpik_W02 [3/5] |
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności
w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka [KŻSLEG_10] |
Kpik_K08 [1/5] |
Ma podstawową wiedzę o języku i jego roli w systemie kultury,
mechanizmach jego rozwoju, użycia jako narzędzia komunikacji, a także zna sposoby przezwyciężania dysfunkcji mowy i języka. [KŻSLEG_11] |
Kpik_W22 [2/5] |
Zna podstawową terminologię w zakresie fonetyki i logopedii ; rozumie miejsce logopedii w stosunku do innych nauk humanistycznych; rozumie zastosowanie logopedii i ortofonii w retoryce współczesnej i rozumie potrzebę dobrej wymowy w kontaktach międzyludzkich
[KŻSLEG_2] |
Kpik_W04 [1/5] |
Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności w zakresie zastosowania kultury żywego słowa, logopedii i ortofonii w komunikacji językowej w bezpośredniej rozmowie; [KŻSLEG_3] |
Kpik_U03 [2/5] |
Posiada umiejętności właściwego przygotowania wystąpienia ustnego w zakresie kultury żywego słowa i poprawnej ortofonii. [KŻSLEG_4] |
Kpik_U16 [5/5] |
Uczestniczy w życiu kulturalnym, wykorzystując swoją umiejętność poprawnego i pięknego wysławiania się [KŻSLEG_5] |
Kpik_K05 [2/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu logopedii jako nauki o mowie i jej zaburzeniach w komunikacj. [KŻSLEG_6] |
Kpik_W20 [2/5] |
Zna terminologię z zakresu mechanizmów odpowiedzialnych za prawidłowy
rozwój mowy oraz zna związki pomiędzy różnymi czynnikami
wpływającymi na powstawianie zaburzeń mowy, w tym w komunikacji [KŻSLEG_7] |
Kpik_W21 [2/5] |
Potrafi wyszukiwać, analizować, zbierać i interpretować wyniki badań
specjalistycznych związanych ze stwierdzonymi zaburzeniami mowy i języka.
[KŻSLEG_8] |
Kpik_U24 [1/5] |
Samodzielnie i pod kierunkiem planuje i realizuje projekty związane z pomocą osobom z zaburzeniami języka jako elementu kultury [KŻSLEG_9] |
Kpik_U25 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
KŻSLEG_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [KŻSLEG_C] | metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne), metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra dydaktyczna), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego |
30 | Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach. |
90 |
zaliczenie [z_1] |
wykład [KŻSLEG_W] | metoda podająca (wykład informacyjny, prezentacja multimedialna) oraz metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny); |
15 | samodzielna, wnikliwa lektura podanych tekstów, powtórka i ugruntowanie materiału omówionego na wykładzie; przygotowanie pracy pisemnej |
15 |
zaliczenie [z_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |