Podstawy marketingu i badania rynku Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: Podstawy marketingu i badania rynku
Kod modułu: 02-KPIKS-PMBR
Kod programu: 02-S1KP12.2016
Semestr: semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Student zdobywa wiedzę w zakresie marketingu i metod badan rynku oraz marketingowych i ekonomicznych uwarunkowań działalności redakcji i agencji reklamowych. Celem modułu jest także zapoznanie studenta ze sposobami formatowania grup klienckich jako odbiorców reklamy i mediów. Student uczy się też oceniać potrzeby odbiorców komunikacji promocyjnej oraz dostępne dane rynkowe , a także dobierać odpowiednio narzędzia promocyjne.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna podstawową terminologię z zakresu marketingu i metod badania rynku dla potrzeb kampanii reklamowo-promocyjnej [PMBR_1]
Kpik_W04 [5/5]
Potrafi porozumieć się ze specjalistami w zakresie marketingu, promocji [PMBR_10]
Kpik_U18 [3/5]
Potrafi wybrać i ocenić działania priorytetowe, które najlepiej posłużą realizacji zadań [PMBR_11]
Kpik_K03 [3/5]
Ma podstawową wiedzę na temat ekonomicznych w tym marketingowych uwarunkowań działalności redakcji i agencji [PMBR_2]
Kpik_W08 [3/5]
Planuje i realizuje projekty reklamowo-promocyjne z wykorzystaniem wiedzy o marketingu i sytuacji rynku [PMBR_3]
Kpik_U04 [5/5]
Ma podstawową wiedzę na temat formatowania grup klienckich jako odbiorców reklamy i mediów oraz diagnozowania ich potrzeb [PMBR_4]
Kpik_W13 [5/5]
Ma podstawową wiedzę na temat ewaluacji efektów marketingowych działań promocyjnych w zakresie odbiorców i ich potrzeb [PMBR_5]
Kpik_W14 [5/5]
Ma umiejętności językowe w zakresie marketingu zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 ESOKJ [PMBR_6]
Kpik_U20 [5/5]
Posiada umiejętności w zakresie przeprowadzenia badań pozwalających na właściwą ocenę potrzeb odbiorców kom. prom. [PMBR_7]
Kpik_U09 [5/5]
Potrafi ocenić przydatność metod jakościowych i ilościowych do oceny skuteczności działań promocyjnych w ramach kampanii [PMBR_8]
Kpik_U14 [5/5]
Potrafi ocenić dane rynkowe i wybrać procedury doboru mediów i narzędzi promocyjno-marketingowych w konstruowaniu kampanii [PMBR_9]
Kpik_U15 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [e_1]
Egzamin w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
PMBR_1 PMBR_10 PMBR_11 PMBR_2 PMBR_3 PMBR_4 PMBR_5 PMBR_6 PMBR_7 PMBR_8 PMBR_9
zaliczenie [z_1]
Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
PMBR_1 PMBR_10 PMBR_11 PMBR_2 PMBR_3 PMBR_4 PMBR_5 PMBR_6 PMBR_7 PMBR_8 PMBR_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PMBR_C]
metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne), metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego
20
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach.
10 zaliczenie [z_1]
wykład [PMBR_W]
metoda podająca (wykład informacyjny, prezentacja multimedialna) oraz metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny);
10
samodzielna, wnikliwa lektura podanych tekstów, powtórka i ugruntowanie materiału omówionego na wykładzie
20 egzamin [e_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)