Komunikacja interpersonalna
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: | Komunikacja interpersonalna |
---|---|
Kod modułu: | 02-KPIKS-KI |
Kod programu: | 02-S1KP12.2016 |
Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Komunikacja interpersonalna obejmuje następujące zagadnienia: style komunikowania oraz ich skutki w relacjach interpersonalnych; etyczne aspekty komunikacji interpersonalnej; komunikowanie werbalne (nawiązywanie i potwierdzanie kontaktu, sposoby formułowania pytań, uzyskiwanie odpowiedzi twierdzącej, skuteczne przekazywanie informacji, komunikaty budujące zaufanie, komponenty aktywnego słuchania) i niewerbalne(funkcje komunikacji niewerbalnej, rodzaje komunikatów niewerbalnych, sposoby kreowania własnego wizerunku za pomocą sygnałów niewerbalnych, kulturowe uwarunkowania zachowań niewerbalnych); relacje pomiędzy komunikacją werbalną i niewerbalną; przyczyny zaburzeń w komunikacji interpersonalnej – bariery komunikacyjne; zasady prowadzenia rozmowy, wywiadu; zasady komunikacji w grupie (skuteczne prowadzenie zebrań); typologia zachowań komunikacyjnych w sytuacjach konfliktowych; wywieranie wpływu i manipulacje w relacjach międzyludzkich; negocjacje jako typ perswazji i rozwiązywania sporów; style negocjowania, komunikacja międzykulturowa; przemawianie na forum publicznym, rola technologii w komunikacji międzyludzkiej. |
Wymagania wstępne: | Brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma podstawową wiedzę na temat odbiorców kultury i ich więzi społecznych [KI_1] |
Kpik_W11 [4/5] |
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (np. wychowawczych). [KI_10] |
Kpik_K07 [1/5] |
Ma podstawową wiedzę na temat retoryki i umiejętności perswazji [KI_2] |
Kpik_W17 [3/5] |
Ma wiedzę o człowieku, jego uwarunkowaniach psychologicznych i zasadach funkcjonowania w społeczeństwie [KI_3] |
Kpik_W17 [2/5] |
Posiada umiejętności pozwalające na kierowanie i planowanie kom. kryzysowej z wykorzystaniem mediów i bezpośr. [KI_4] |
Kpik_U08 [3/5] |
Potrafi porozumieć się ze specjalistami w zakresie marketingu i prom. w języku polskim [KI_5] |
Kpik_U18 [2/5] |
Potrafi współdziałać w grupie przejmując w niej zarówno funkcje kierownicze, jaki i podrzędno-wykonawcze. [KI_6] |
Kpik_K02 [5/5] |
Potrafi kompleksowo realizować dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze [KI_7] |
Kpik_U21 [1/5] |
ma rozwinięte kompetencje komunikacyjne: potrafi dobrze porozumiewać się
z interlokutorami zarówno w celach terapeutycznych, jak i dydaktycznych
oraz wychowawczych, potrafi nawiązać kontakt z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej, dialogowo
rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę dla komunikacji [KI_8] |
Kpik_U22 [2/5] |
potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do
realizacji zadań dydaktycznych, terapeutycznych, wychowawczych i opiekuńczych i wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego
warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [KI_9] |
Kpik_U23 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
KI_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [KI_C] | Mini-wykłady problemowe wprowadzające w omawiane zagadnienie (prezentacje multimedialne), prezentacje referatów przez studentów, analiza materiału źródłowego – dyskusje problemowe w małych w grupach z prezentowaniem ich wyników na forum całej grupy, gry dramowe, ćwiczenia praktyczne – analiza nagrań wideo. |
30 | Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału (wnikliwa lektura zarekomendowanych przez prowadzącego tekstów), analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach. |
30 |
zaliczenie [z_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |