Widzenie i starzenie się
Kierunek studiów: Biofizyka
Kod programu: 03-S2BF13.2017

Nazwa modułu: | Widzenie i starzenie się |
---|---|
Kod modułu: | 0305-2BF-17-59 |
Kod programu: | 03-S2BF13.2017 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Rozwój widzenia u niemowląt i dzieci,
Rozwój ruchowy u niemowląt i dzieci,
Rozwój poznawczy i społeczny u niemowląt i dzieci,
Efekty wczesnych ograniczeń otoczenia,
Zmiany widzenia związane z wiekiem,
Zaburzenia rozwoju u dzieci,
Metody kliniczne i testy do badania rozwoju dzieci w różnym wieku,
Charakterystyka kliniczna dzieci z opóźnieniem w rozwoju, epidemiologia i rodzaje zaburzeń rozwojowych,
Testy diagnostyczne w zaburzeniach wzrokowych, powiązanych z nieprawidłowym rozwojem ogólnym,
Testy używane przez optometrystów do sprawdzenia poziomu rozwoju wzrokowo-percepcyjnego dziecka,
Rola optometrysty i innych zawodów w badaniach przesiewowych i ocenie, leczeniu odsyłaniu dzieci z zaburzeniami rozwojowymi,
Zaburzenia starzenia się osoby dorosłej,
Charakterystyka kliniczna zmian niewzrokowych funkcji percepcyjnych związanych ze starzeniem się,
Objawy, procedury kliniczne i testy w ocenie zmian w widzeniu,
Postępowanie u starzejących się pacjentów z utratą zmysłów,
Określenie potrzeby skierowania tych pacjentów na konsultacje z innymi specjalistami,
Zaburzenia widzenia barwnego ze względu na typ i występowanie,
Testy widzenia barwnego używane w celach przesiewowych i diagnostyki wrodzonych zaburzeń widzenia barwnego,
Warunki badania widzenia barwnego,
Społeczne konsekwencje zaburzeń widzenia barwnego,
Określenie potrzeby skierowania tych pacjentów na konsultacje z innymi specjalistami
|
Wymagania wstępne: | brak wymagań |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Rozumie i opisuje rozwój niemowląt i dzieci [2BF_59_1] |
KBF_W01 [4/5] |
Rozumie zmiany widzenia związane z wiekiem [2BF_59_2] |
KBF_W01 [4/5] |
Zna i rozpoznaje zaburzenia rozwoju dzieci [2BF_59_3] |
KBF_W02 [4/5] |
Zna testy diagnostyczne w zaburzeniach wzrokowych, powiązanych z nieprawidłowym rozwojem ogólnym, [2BF_59_4] |
KBF_W02 [4/5] |
Potrafi wykorzystywać testy używane przez optometrystów do sprawdzenia poziomu rozwoju wzrokowo-percepcyjnego dziecka [2BF_59_5] |
KBF_W02 [4/5] |
Potrafi opisać pacjenta geriatrycznego oraz modyfikację badania osoby starszej [2BF_59_6] |
KBF_W02 [4/5] |
Potrafi opisać zaburzenia widzenia u osoby starszej [2BF_59_7] |
KBF_W02 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
egzamin z wykładu [2BF_59_w_1] | egzamin teoretyczny |
2BF_59_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [2BF_59_fs_1] | prezentacja interaktywna,
- analiza przypadków,
- symulacje sytuacji z gabinetu
|
15 | Praca własna z literaturą, przygotowanie do egzaminu |
15 |
egzamin z wykładu [2BF_59_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |