Wprowadzenie do nauki o języku 2
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016
| Nazwa modułu: | Wprowadzenie do nauki o języku 2 |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-KPIKS-WNJ2 |
| Kod programu: | 02-S1KP12.2016 |
| Semestr: | semestr letni 2017/2018 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Zajęcia zakładają pogłębienie wiedzy i wzmocnienie umiejętności studentów w zakresie słowotwórstwa synchronicznego, współczesnej syntaktyki oraz podstaw semantyki. Problematyka kwestii derywacyjnych zostaje ograniczona do następujących zagadnień: - wyszukiwanie derywatów, wyrazów motywowanych; - derywaty proste i złożone (podstawowe), - podział złożeń (zestawienia, zrosty, złożenia, skrótowce), - podstawowe przedrostki, przyrostki i wrostki. W zakresie syntaktyki student winien znać oraz swobodnie operować następującymi terminami:– zdanie pojedyncze; - związki składniowe i szeregi; - części zdania (wedle składni tradycyjnej); - rodzaje podmiotu i zdania bezpodmiotowe; - rodzaje orzeczeń złożonych, zdania złożone współrzędne i nadrzędno-podrzędne; - rodzaje zdań składowych; - rodzaje połączeń zdań składowych. Student bez problemów poddaje analizie składniowej skomplikowane zdania pojedyncze oraz nieskomplikowane zdania wielokrotnie złożone. Problematyka kwestii semantycznych zostaje ograniczona do następujących zagadnień: struktura znaczenia wyrazów (wyrazy wieloznaczne - polisemy, homonimy, wyrazy bliskoznaczne – synonimy, wyrazy o przeciwnym znaczeniu – antonimy, konwersy, wyrazy ogólne i szczegółowe – hiponimy, wyrazy konkretne i abstrakcyjne), nacechowanie emocjonalne słowa, estetyka słowa. |
| Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu Wprowadzenie do nauki o języku 1. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą teoretycznych podstaw języka, zna system gramatyczny języka polskiego [WNJ2_1] |
Kpik_W01 [5/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę co do praktycznego zastosowania języka i jego odmian stylistycznych [WNJ2_2] |
Kpik_W02 [2/5] |
Ma podstawową wiedzę na temat pragmatyki językowej i zastosowaniu języka jako narzędzia perswazji [WNJ2_3] |
Kpik_W17 [2/5] |
Posiada umiejętności porozumiewania się ze specjalistami w zakresie komunikacji werbalnej [WNJ2_4] |
Kpik_U17 [2/5] |
Posiada umiejętności skonstruowania tekstu z wykorzystaniem kodu werbalnego [WNJ2_5] |
Kpik_U19 [1/5] |
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [WNJ2_6] |
Kpik_K01 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| egzamin [e_1] | Egzamin w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
WNJ2_1 |
| zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
WNJ2_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| laboratorium [WNJ2_L] | metoda podająca (objaśnienia i wyjaśnienia), metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego |
30 | Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach. |
30 |
zaliczenie [z_1] |
| wykład [WNJ2_W] | metoda podająca (wykład informacyjny) oraz metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny);
|
15 | samodzielna, wnikliwa lektura omawianych tekstów, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na wykładzie
|
15 |
egzamin [e_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||