Nowe media w komunikacji społecznej Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: Nowe media w komunikacji społecznej
Kod modułu: 02-KPIKS-NMKS
Kod programu: 02-S1KP12.2016
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem kursu jest przybliżenie i dyskusja mechanizmów funkcjonowania nowych mediów w ponowoczesnym dyskursie komunikacyjnym. Poszczególne części kursu ogniskowały się będą przede wszystkim wokół filozoficznych, lingwistycznych i retorycznych aspektów związanych z naturą nowych mediów. Kluczowym elementem kursu będzie omówienie hegemonii narracji jako kategorii fundamentalnej dla skutecznego wykorzystywana nowych mediów w komunikacji. Omówione zostaną także związki pomiędzy najszerzej rozumianymi tekstami kultury „analogowej” a mechanizmami funkcjonowania nowych mediów. Znaczącym rejestrem zajęć będzie także – wychodzące od dystynkcji pomiędzy mediami tradycyjnymi i nowymi – przełożenie wątków teoretycznych na praktyczne umiejętności zarzadzania procesami komunikacyjnymi w nowych mediach. W tym kontekście szczególnie istotne będzie teoria i praktyka sytuacji kryzysowych w nowych mediach.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna funkcjonowanie systemu medialnego w Polsce i świecie [NMKS_1]
Kpik_W05 [3/5]
Ma podstawową wiedzę na temat odbiorców mediów oraz diagnozowania ich potrzeb; potrafi zidentyfikować i wyznaczyć grupę docelową danego medium [NMKS_2]
Kpik_W13 [2/5]
Ma podstawową wiedzę na temat retoryki teorii perswazji [NMKS_3]
Kpik_W17 [1/5]
Ma wiedzę o człowieku, jego uwarunkowaniach psychologicznych i zasadach funkcjonowania w społ. [NMKS_4]
Kpik_W17 [1/5]
Potrafi wyszukiwać, selekcjonować, oceniać informacje z różnych źródeł; [NMKS_5]
Kpik_U02 [4/5]
Samodzielnie planuje i typowe projekty w zakresie działań PR i promocji wizerunkowych, [NMKS_6]
Kpik_U05 [4/5]
Potrafi ocenić i wybrać właściwe procedury doboru w zakresie nowych mediów do konstruowania strategii wizerunkowych i innych działaniach PR [NMKS_7]
Kpik_U15 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie [z_1]
Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
NMKS_1 NMKS_2 NMKS_3 NMKS_4 NMKS_5 NMKS_6 NMKS_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [NMKS_C]
metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne), metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego
15
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach.
45 zaliczenie [z_1]
wykład [NMKS_W]
metoda podająca (wykład informacyjny, prezentacja multimedialna) oraz metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny);
15
samodzielna, wnikliwa lektura podanych tekstów, powtórka i ugruntowanie materiału omówionego na wykładzie
45 zaliczenie [z_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)