Społeczna rola mediów lokalnych Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: Społeczna rola mediów lokalnych
Kod modułu: 02-KPIKS-SRML
Kod programu: 02-S1KP12.2016
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem zajęć jest omówienie – w ramach interaktywnego wykładu – znaczenia, jakie media lokalne odgrywają w porządku funkcjonowania społeczności lokalnych i/lub regionalnych. Zwraca się uwagę na zależności zachodzące pomiędzy postępującymi procesami globalizacyjnymi a broniącymi się przed nimi (bądź też korzystającymi z nich) ruchami promującymi ideę lokalizmu i regionalizmu jako istotnych kulturowo wartości. Począwszy od wprowadzenia historycznego (skupionego głównie na stosunkowo krótkiej przeszłości mediów masowych), studenci zapoznają się z teoriami dotyczącymi roli jaką „mała ojczyzna” ma do spełnienia podczas budowania struktur społeczeństwa obywatelskiego i jak ważna w tym procesie jest dbałość o formy i treści komunikowania się członków konkretnych społeczności, służącego budowaniu/wzmacnianiu/odnawianiu więzi o charakterze wspólnotowym. Omawiane są takie zagadnienia tj. typy dziennikarstwa (w tym szczególnie dziennikarstwa obywatelskiego) a także poszczególne, konkretne funkcje, jakie media lokalne mają do spełnienia jako istotny element życia kulturalnego, ekonomicznego i politycznego danej, małej społeczności.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna podstawową terminologię z zakresu mediów [SRML_1]
Kpik_W04 [2/5]
Zna zasady funkcjonowania systemu mediów lokalnych i regionalnych w Polsce [SRML_2]
Kpik_W05 [5/5]
Zna strukturę redakcji gazet, radia i TV lokalnych i regionalnych [SRML_3]
Kpik_W06 [4/5]
Zna i rozumie funkcjonowanie mediów lokalnych i regionalnych w upowszechnianiu kultury i promowaniu towarów [SRML_4]
Kpik_W09 [2/5]
Rozumie sposób pozyskiwania odbiorców mediów poprzez proces formatowania medium [SRML_5]
Kpik_W13 [2/5]
Potrafi ocenić i wybrać najbardziej przydatne medium lokalne i regionalne do celów promocyjnych [SRML_6]
Kpik_U15 [2/5]
Uczestniczy w życiu kulturalnym regionu poprzez wykorzystanie odpowiednich mediów [SRML_7]
Kpik_K05 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie [z_1]
Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
SRML_1 SRML_2 SRML_3 SRML_4 SRML_5 SRML_6 SRML_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [SRML_W]
metoda podająca (wykład informacyjny, prezentacja multimedialna) oraz metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny);
15
samodzielna, wnikliwa lektura podanych tekstów, powtórka i ugruntowanie materiału omówionego na wykładzie
45 zaliczenie [z_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)