Teoria i praktyka tekstu Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: Teoria i praktyka tekstu
Kod modułu: 02-KPIKS-TIPT
Kod programu: 02-S1KP12.2016
Semestr: semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia z teorii i praktyki tekstu zapoznają studenta z pojęciem tekstu, jego wyznacznikami i uwarunkowaniami kontekstualnymi. Ponieważ mają także charakter praktyczny, przygotowują do poprawnego konstruowania tekstów użytkowych. Pojęcie tekstu i jego wyznaczniki, spójność tekstu, sposoby uspójniania tekstu, intencja i funkcja tekstu, etykieta językowa, odmiany współczesnej polszczyzny, style funkcjonalne, znajomość reguł gatunkowych i stylistycznych pozwalających na poprawne redagowanie tekstów.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma uporządkowaną wiedzę o języku i komunikacji zorientowaną na zastosowanie praktyczne, zwłaszcza w sferze działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej. [TPT_1]
Kpik_W03 [5/5]
Ma podstawową wiedzę w zakresie retoryki i umiejętności perswadowania, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu. [TPT_2]
Kpik_W16 [2/5]
Posiada umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego i zaprezentowania wyników pracy przy użyciu właściwych argumentów merytorycznych i technik emocjonalnych; potrafi wyciągać właściwe wnioski. [TPT_3]
Kpik_U16 [3/5]
Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i przynajmniej jednym obcym dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych w zakresie teorii komunikacji i promocji; potrafi wykorzystać tu takie źródła informacji jak Internet, prasa fachowa, właściwa literatura fachowa. [TPT_4]
Kpik_U18 [5/5]
Posiada umiejętność skonstruowania właściwego tekstu promocyjnego i dziennikarskiego, zarówno ustnego jak i pisemnego. [TPT_5]
Kpik_U19 [5/5]
Ma umiejętności językowe w zakresie marketingu, komunikacji, promocji, językoznawstwa i literatury właściwych dla kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 ESOKJ. [TPT_6]
Kpik_U20 [4/5]
Potrafi współdziałać w grupie przejmując w niej zarówno funkcje kierownicze jak i podrzędno-wykonawcze. [TPT_7]
Kpik_K02 [3/5]
Potrafi sporządzić wniosek o przyznanie środków (europejskich) na realizację projektu związanego z działalnością medialną i promocyjno-reklamową i kulturalną. [TPT_8]
Kpik_U13 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie [z_1]
Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
TPT_1 TPT_2 TPT_3 TPT_4 TPT_5 TPT_6 TPT_7 TPT_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [TPT_C]
Metoda podająca – pogadanka, metoda zadaniowa i metoda praktyczna – ćwiczenia stylistyczne i redakcyjne.
30
Praca indywidualna przed zajęciami – lektura podanych tekstów, analiza wybranych typów tekstów, samodzielne przygotowanie wybranych typów tekstów wskazanych przez prowadzącego, utrwalanie i poszerzanie zagadnień omawianych podczas zajęć.
30 zaliczenie [z_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)