Dydaktyka matematyki na II etapie edukacyjnym II
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: 03-S1MT12.2017
| Nazwa modułu: | Dydaktyka matematyki na II etapie edukacyjnym II |
|---|---|
| Kod modułu: | 03-MO1S-15-DMat2 |
| Kod programu: | 03-S1MT12.2017 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Opis: | Dydaktyka matematyki obejmuje przygotowanie w zakresie dydaktyki (metodyki nauczania) matematyki na II etapie edukacyjnym.
Podmiotowość i pełnomocność ucznia. Specyfika i prawidłowości uczenia się na I i II etapie edukacyjnym. Kompetencje kluczowe i ich kształtowanie w ramach nauczania przedmiotu (prowadzenia zajęć).
Rola nauczyciela na II etapie edukacyjnym, autorytet nauczyciela.
Współpraca nauczyciela z rodzicami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem.
Kontrola i ocena efektów pracy uczniów. Ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne.
|
| Wymagania wstępne: | Zaliczony moduł Dydaktyka matematyki na II etapie edukacyjnym I |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej [DMat2_1] |
KN_W01 [2/5] |
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [DMat2_2] |
KN_W11 [3/5] |
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [DMat2_3] |
KN_W13 [3/5] |
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności [DMat2_4] |
KN_W14 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| aktywność na zajęciach [DMat2_w_1] | Weryfikacja - na podstawie pytań zadawanych przez prowadzącego zajęcia -znajomości treści wykładów oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną |
DMat2_1 |
| sprawdzian pisemny [DMat2_w_2] | Weryfikacja znajomości treści wykładu w oparciu o analizę odpowiedzi na pytania sprawdzianu o charakterze teoretycznym |
DMat2_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [DMat2_fs_1] | wykład prezentujący pojęcia i fakty z zakresu treści programowych wymienionych w opisie modułu |
30 | (brak informacji) |
aktywność na zajęciach [DMat2_w_1] |
|
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||