Praktyczna nauka języka szwedzkiego III rok 1 sem.
Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: 02-S1FG12.2017

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka szwedzkiego III rok 1 sem. |
---|---|
Kod modułu: | 02-GDLS-PNJS III_1 |
Kod programu: | 02-S1FG12.2017 |
Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Sprawności: słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie
Słownictwo (por. też podręczniki): aktualne tematy społeczne w Szwecji, przedstawienie szwedzkich i polskich firm oraz organizacji kulturowych, praca w Szwecji, szwedzki w tekstach naukowych
Morfologia i składnia: pogłębianie tematów z poprzednich semestrów, szczególny nacisk na czasowniki z partykułą i czasowniki (nie)przechodnie, przysłówki ’ju, väl, nog’, specjalne konstrukcje zdaniowe np. opis emfatyczny lub imiesłów zamiast zdania pobocznego, imiesłowy czynne.
Fonetyka i fonologia: pogłębianie tematów z poprzednich semestrów, regionalne warianty
Święta, np.: w semestrze zimowym Nobeldagen, Lucia, Boże Narodzenie
|
Wymagania wstępne: | Zaliczona praktyczna nauka języka szwedzkiego w semestrze czwartym. |
Literatura podstawowa: | Wybrane przez nauczyciela.
Propozycje dotyczące podręczników i innych materiałów
-Levy-Scherrer, P. / Lindemalm, K. (2009). Rivstart B1+B2. Stockholm: Natur&Kultur. (Textbok, Övningsbok) Extramaterial på www.nok.se/rivstart
-Fasth, C./Kannermark, A. (2003). Text i fokus 1. Lund: Folkuniversitetets förlag.
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Rozwija i utrwala produktywne oraz receptywne kompetencje w zakresie poszczególnych sprawności językowych: czytania ze zrozumieniem, słuchania ze zrozumieniem, mówienia i pisania zgodnie z ESOKJ na poziomie B2. [02-GDLS-PNJS_1] |
FG_W01 [4/5] |
Student zdobywa produktywne kompetencje w zakresach semantyki/słownictwo, fonetyki, fonologi, morfologi i składni omawiane na zajęciach. [02-GDLS-PNJS_2] |
FG_W01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test [02-GDLS-PNJS_w_1] | -testy podczas semestru (należy zaliczyć wszystkie test, aby uzyskać zaliczenie)
|
02-GDLS-PNJS_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [2-GDLS-PNJSIII1_fs_1] | objaśnienie, opis, dyskusja dydaktyczna, nagrania audio i video, ćwiczenia produkcyjne, ćwiczenia receptywne, ćwiczenia imitacyjne, ćwiczenia zawierających opozycje fonologiczne, dużą ilość wyrazów i zdań zawierających ćwiczone dźwięki |
30 | wyszukiwanie ekwiwalentów w języku ojczystym, przyporządkowywanie synonimów, antonimów, praca z podręcznikiem, słownikiem, praca z tekstem czytanym i słuchanym |
20 |
Test [02-GDLS-PNJS_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |