Czytanie partytur z literaturą specjalistyczną 2/PZ
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-S2EM12.2017

Nazwa modułu: | Czytanie partytur z literaturą specjalistyczną 2/PZ |
---|---|
Kod modułu: | 13-EM-PZ-S2-CPL2 |
Kod programu: | 13-S2EM12.2017 |
Semestr: | semestr letni 2017/2018 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Moduł Czytanie partytur z literaturą specjalistyczną 2 jako pomocniczy do zajęć z dyrygowania i zespołów instrumentalnych umożliwia poszerzenie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych związanych z zagadnieniami dotyczącymi techniki czytania partytur wraz z ich interpretacją. W oparciu o repertuar i literaturę specjalistyczną poszerza informacje na temat partytury klasycznej i współczesnej
(z uwzględnieniem grafiki w partyturach awangardowych). Pozwala jednocześnie na dokonanie wszelkich możliwych analiz mających na celu poznanie techniki tworzenia stosowanej przez danego kompozytora, jego instrumentacji i środków wyrazowych. Dzięki Czytaniu partytur
z literaturą specjalistyczną 2 student doskonali umiejętność w grze a’vista partytury na fortepianie, co korzystnie wpłynie na zespołową współpracę z innymi muzykami jak również przyszłą samodzielną pracę dyrygenta.
|
Wymagania wstępne: | Zalecane: realizacja kierunkowych efektów kształcenia dla studiów I stopnia oraz realizacja efektów kształcenia modułów: Chór 1-2, Dyrygowanie 1-2, Harmonia 1, Instrument 1-2, Kształcenie słuchu 1-2, Wybrane zagadnienia muzyki współczesnej 1-2.
|
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Rozpoznanie kierunków rozwojowych w historii muzyki. [13-EM-PZ-S2-CPL2_1] |
K_W06 [4/5] |
Orientacja w piśmiennictwie związanym z zagadnieniami w obrębie modułu. [13-EM-PZ-S2-CPL2_2] |
K_W07 [4/5] |
Doskonalenie umiejętności właściwej interpretacji partytur w zapisie tradycyjnym lub współczesnym utworów
o różnorodnej stylistyce i fakturze.
[13-EM-PZ-S2-CPL2_3] |
K_U01 [4/5] |
Doskonalenie umiejętności sprawnego odczytywania a’vista na fortepianie zapisu partyturowego utworów
o zróżnicowanej obsadzie instrumentalnej.
[13-EM-PZ-S2-CPL2_4] |
K_U07 [4/5] |
Doskonalenie umiejętności swobodnego posługiwania się partyturą (także a vista) na potrzeby zajęć z dyrygowania oraz prowadzenia różnego typu zespołów muzycznych. [13-EM-PZ-S2-CPL2_5] |
K_U15 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
odpowiedź ustna [CPL2_w_1] | Weryfikacja wiedzy teoretycznej w oparciu o treść zajęć. |
13-EM-PZ-S2-CPL2_1 |
wystąpienie praktyczne [CPL2_w_2] | Weryfikacja praktycznych umiejętności czytania partytur. |
13-EM-PZ-S2-CPL2_3 |
aktywność na zajęciach [CPL2_w_3] | Weryfikacja aktywnego pod względem teoretyczno-praktycznym przygotowania do zajęć |
13-EM-PZ-S2-CPL2_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [CPL2_fs_1] | 1.Tradycyjna metoda wykładowa polegająca na ustnym przedstawieniu i wyjaśnieniu zagadnień dotyczących modułu.
2. Metody oparte na obserwacji
i ćwiczeniach: przedstawianie
i wyjaśnianie danego zagadnienia przy pomocy przykładowych partytur, w tym możliwość analizy (również słuchowej), czytania a vista fragmentów partytur.
3. Czytanie partytury a vista lub
z jej wcześniejszym przygotowaniem. |
15 | 1. Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy odnośnie wskazanych zagadnień dotyczących modułu.
2. Przygotowanie do ćwiczeń, poprzez samodzielną pracę wykorzystującą metody omawiane na zajęciach.
3. Doskonalenie metody a vista,
utrwalanie prawidłowych nawyków
transpozycji głosów/instrumentów.
|
15 |
odpowiedź ustna [CPL2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |