Praktyczna nauka języka francuskiego II
Kierunek studiów: Filologia (filologia romańska)
Kod programu: 02-N2FLR13.2017
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka francuskiego II |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-FL-RM-N2-PNJF-2 |
| Kod programu: | 02-N2FLR13.2017 |
| Semestr: | semestr letni 2017/2018 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Celem modułu jest doskonalenie znajomości j. francuskiego, sprawne posługiwanie się nim w komunikacji ustnej i pisemnej, wzbogacenie słownictwa, doskonalenie wymowy, poprawne formułowanie myśli, umiejętność argumentacji. Celem modułu jest przyswojenie podstawowych struktur czasownikowych w odniesieniu do rekcji, jaką posiadają w języku francuskim. Podczas zajęć analizowane jest zagadnienie łączliwości czasowników z określonym przyimkiem, co pośrednio może wypływać z jego polisemicznego charakteru i znaczenia w języku polskim. Ponadto szeroko studiowane jest znaczenie poszczególnych użyć czasowników w powiązaniu ze zbiorem synonimów i antonimów, które można z owym znaczeniem powiązać. Drugi semestr modułu zakłada analizę użyć czasownikowych łączących się z przyimkiem « à ». |
| Wymagania wstępne: | Stopień znajomości języka umożliwiający aktywny udział w dyskusjach |
| Literatura podstawowa: | Ch. Maccio: Pratique de l’expression orale , écrite, audiovisuelle. Paris, Broché, 1994.
M. Braud : L’expression écrite et la composition française, Kraków, C&D, 1991.
Miczka E., 1999: Exercices de grammaire et de lexique à la base de 200 verbes français. Cours de prefectionnement. Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Cholet I., Robert J.-M., 2007 : Précis. Les verbes et leurs prépositions. CLE International.
Bulman F., 2004: Le Prépositionnaire. Dictionnaire des verbes et des adjectifs pouvant être suivis d’une préposition. ViaMedias Éditions.
|
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Docenia znaczenie ustawicznego ćwiczenia umiejętności komunikowania się i wzbogacania słownictwa [K05] |
K_K05 [4/5] |
dąży do poprawnego komunikowania się w języku obcym, a także do wykształcenia w sobie kompetencji tłumacza lub nauczyciela języka obcego [K09] |
K_K09 [3/5] |
Sprawnie posługuje się szerokim zasobem leksykalno-gramatycznym w różnych kontekstach i sytuacjach komunikacyjnych obejmujących różnorodne sfery życia [U01] |
K_U01 [4/5] |
Formułuje płynne i spontaniczne wypowiedzi związane z tematami dotyczącymi różnorodnych aspektów życia społecznego [U02] |
K_U02 [4/5] |
swobodnie posługuje się słownictwem i wyrażeniami cechującymi język akademicki [U05] |
K_U05 [4/5] |
Posiada rozbudowaną umiejętność tworzenia różnych typów prac pisemnych oraz przygotowania wystąpień ustnych w języku uznawanym za podstawowy dla studiowanego kierunku [U15] |
K_U15 [4/5] |
zna i rozumie rozwinięte metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w obrębie filologii [W05] |
K_W05 [4/5] |
Ma pogłębioną wiedzę o współczesnym życiu kulturalnym i instytucjach kultury [W06] |
K_W06 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Praca na zajęciach [w-1] | Student przedstawia opinie, w formie ustnej i pisemnej (recenzje) na temat prezentowanych materiałów audiowizualnych, uczestniczy w dyskusjach i debatach |
K05 |
| Prezentacje [w-2] | Studenci przygotowują prezentacje na wybrane tematy |
K09 |
| Zaliczenie na ocenę [w-3] | Student wypowiada się na jeden z tematów poruszanych na zajęciach, prowadzący dokonuje oceny pracy pisemnej |
K05 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [f-1] | Praca na bazie, filmu, audycji |
20 | Studenci dokonują wyboru treści audiowizualnych |
20 |
Praca na zajęciach [w-1] |
| konwersatorium [f-2] | Wypowiedzi ustne studentów: dyskusje, debaty |
20 | Studenci przygotowują słownictwo związane z omawianym tematem |
20 |
Prezentacje [w-2] |
| ćwiczenia [f-3] | Studenci wykonują liczne ćwiczenia gramatyczne sprawdzające stopień przyswojenia materiału teoretycznego. Ćwiczenia dotyczą umiejętnego dobierania odpowiednich przyimków do poszczególnych znaczeń czasowników oraz zestawu synonimów i antonimów |
20 | Studenci opracowują uprzednio kolejne zagadnienie przygotowując rozwiązania dla ćwiczeń. |
20 |
Zaliczenie na ocenę [w-3] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||