Edukacja wielo- i międzykulturowa z metodyką
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2014

Nazwa modułu: | Edukacja wielo- i międzykulturowa z metodyką |
---|---|
Kod modułu: | 12-PE-OP-S2-4EWM |
Kod programu: | 12-S2PE12.2014 |
Semestr: | semestr letni 2014/2015 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Moduł przygotowuje studentów do rozumienia szerokich powiązań i uwarunkowań rozwoju człowieka z rozwojem zrównoważonym), podejmowania działań pedagogicznych ukierunkowanych na aktywne kształtowanie ekologicznej, ekonomicznej i socjalnej równowagi w dynamicznie zmieniającym się świecie. Celem jest zdobycie i rozwój kompetencji pedagogicznych studentów w zakresie konstruowania, realizacji i ewaluacji działań edukacyjnych w zakresie edukacji wielo- i międzykulturowej (operacjonalizacja celów, dobór treści kształcenia, metod, form realizacji, środków dydaktycznych). |
Wymagania wstępne: | Student posiada wiedzę ogólnopedagogiczną, zdobytą w ramach kształcenia kierunkowego w dotychczasowym kształceniu akademickim z zakresu: wprowadzenia do pedagogiki ogólnej, psychologii, dydaktyki, teorii wychowania. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma pogłębioną świadomość integralnej wizji człowieka, świadomość rozwoju własnej tożsamości oraz świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, świata [_K_1] |
K_K01 [4/5] |
umie oceniać zjawiska i zachowania w myśl hasła rozumna tolerancja wobec odmienności; charakteryzuje się wrażliwością na potrzeby innych ludzi, kulturą pedagogiczną i twórczą postawą w rozwiązywaniu problemów egzystencjalnych, społecznych, opiekuńczo-wychowawczych ludzi różniących się pod wieloma względami: płeć, rasa, religia, wyznanie, narodowość, etniczność, pochodzenie społeczne, status materialny, (nie)pełnosprawność, system wartości itd.; jest uczestnikiem życia kulturalnego jako organizator lub odbiorca [_K_2] |
K_K03 [4/5] |
dostrzega, rozpoznaje i klasyfikuje potrzeby osób należących do innych kręgów etnicznych, narodowych, społecznych, wyznaniowych itd.; krytycznie i refleksyjnie analizuje wytwory kultury i teksty naukowe z zakresu pedagogiki międzykulturowej, na ich podstawie samodzielnie formułuje, klasyfikuje i rozwiązuje problemy pedagogiczne i sytuacje wychowawcze [_U_1] |
K_U01 [4/5] |
umiejętnie i kreatywnie tworzy rozwiązania (opracowuje programy), podejmuje działania odpowiednie do nowo zaistniałej sytuacji Innego : projektuje w ramach ścieżki „edukacja międzykulturowa” sytuacje edukacyjne przeciwdziałania uprzedzeniom i dyskryminacji ze względu na płeć, orientację seksualną, pochodzenie etniczne, narodowość, wiek, (nie)pełnosprawność i z innych przyczyn; projektuje sytuacje edukacyjne wspomagające rozwój i kształtowanie się tożsamości jednostki; porozumiewa się sprawnie w mowie i na piśmie przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych [_U_2] |
K_U03 [4/5] |
ma uporządkowaną wiedzę o na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki międzykulturowej oraz metodyki edukacji regionalnej, wielokulturowej i międzykulturowej [_W_1] |
K_W01 [4/5] |
rozumie i stosuje uzyskaną wiedzę o człowieku (odmiennym – rasa, płeć, orientacja seksualna, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, wiek, (nie)pełnosprawność itd.), kulturze, edukacji międzykulturowej (cele, treści, metody, formy, warunki, rezultaty) w ich wzajemnych powiązaniach [_W_2] |
K_W06 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
praca egzaminacyjna [_w_1] | test (krótkie ustrukturyzowane pytania (SSQ,), pytania testowe: jednokrotnej odpowiedzi, wielokrotnej odpowiedzi, typu Tak/Nie) ze znajomości treści programowych modułu, krytycznego i refleksyjnego podejścia do problematyki modułu oraz znajomości lektur (wyznaczonych przez prowadzącego) z zakresu literatury modułu. |
_K_1 |
projekt [_w_2] | - opracowanie w grupach, przedstawienie i omówienie projektów sytuacji edukacyjnych wspierających rozwój jednostki odmiennej kulturowo. |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [_fs_1] | na wykładach prezentowane będą kwestie i problemy zarówno teoretyczne jak i praktyczne;
metody podające (wykład informacyjny, konwencjonalny, konwersatoryjny); problemowe (wykład problemowy, dyskusja); metody eksponujące (prezentacja multimedialna, film) |
15 | studiowanie literatury, przygotowanie do zaliczenia treści programowych modułu |
50 |
praca egzaminacyjna [_w_1] |
ćwiczenia [_fs_2] | analiza krytyczna i praktyczna weryfikacja poznanych zagadnień przy wykorzystaniu: metod podających (pogadanka); metody problemowych (dyskusja, burza mózgów), metod eksponujących (ekspozycja); opracowanie w grupach projektu sytuacji edukacyjnych (metody problemowe, praktyczne, gry dydaktyczne); prezentacja studenckich projektów |
15 | samodzielny wybór i dobór tekstów i materiałów, przydatnych do przygotowania projektu.
Projektowanie sytuacji edukacyjnych wspierających jednostkę odmienną (praktyczna weryfikacja poznanych zagadnień) |
40 |
projekt [_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |