Społeczno - kulturowe konteksty edukacji
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2014

Nazwa modułu: | Społeczno - kulturowe konteksty edukacji |
---|---|
Kod modułu: | 12-PE-OP-S2-1SKKE |
Kod programu: | 12-S2PE12.2014 |
Semestr: | semestr letni 2014/2015 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Realizacja przedmiotu społeczno-kulturowe konteksty edukacji ma na celu zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami (teoriami i rozwiązaniami praktycznymi), dotyczącymi przekazu kulturowego realizowanego w różnego typu placówkach oświatowych , inspirowanego współczesnymi procesami społeczno-kulturowymi. |
Wymagania wstępne: | Zalecane: realizacje efektów kształcenia modułów: współczesne kierunki pedagogiki |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań edukacyjnych [_K_1] |
K_K01 [4/5] |
jest wrażliwy na problemy społeczne, kulturowe i edukacyjne, gotowy do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym oraz do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata [_K_2] |
K_K07 [4/5] |
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych i kulturowych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych, ma pogłębione umiejętności diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań [_U_1] |
K_U01 [3/5] |
potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o wychowaniu oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów społecznych, edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych, potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych; porozumiewa się z użyciem różnych kanałów komunikacyjnych [_U_2] |
K_U02 [3/5] |
zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym, ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych i społecznych uwarunkowaniach współczesnych procesów edukacyjnych [_W_1] |
K_W01 [4/5] |
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o powiązaniach edukacji z innymi obszarami życia społecznego i kulturowego, ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach [_W_2] |
K_W02 [3/5] |
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju edukacji, o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych, ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną w wybranych zakresach [_W_3] |
K_W03 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
prezentacja [_w_1] | sprawdzenie umiejętności pracy w zespole oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w celu przedstawienia społeczno-kulturowych uwarunkowań edukacji na przykładzie wybranych środowisk wychowawczych |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [_fs_1] | prezentacje – przedstawienie przez studentów efektów grupowej pracy |
15 | zebranie materiału i przygotowanie w grupach prezentacji |
40 |
prezentacja [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |