Arteterapia przez literaturę (bajkoterapia)
Kierunek studiów: Oligofrenopedagogika z arteterapią
Kod programu: 12-N1OA14.2017
| Nazwa modułu: | Arteterapia przez literaturę (bajkoterapia) |
|---|---|
| Kod modułu: | 12-OA-N1-2APL |
| Kod programu: | 12-N1OA14.2017 |
| Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Przedmiot ma na celu: 1) ukazanie, w jaki sposób tekst literacki może dać wsparcie, kompensować niezaspokojone potrzeby, prezentuje inne wzory myślenia i działania, buduje zasoby osobiste i stymuluje rozwój; 2) uświadomienie, że tekst pomaga zmniejszyć strach, uspokaja, redukuje lęki i smutki; pomaga zaakceptować swoją "inność" i ułatwia poszukiwanie sposobu realizacji siebie; niesie ulgę w cierpieniu, koryguje emocjonalnie zaburzone zachowania, pomaga nieśmiałym, samotnym i zakompleksionym, dodaje otuchy i siły do radzenia sobie w trudnych sytuacjach, umożliwia odkrycie prawdy – i dzięki umiejętnemu wykorzystaniu tekstu można dokonać zmian w sferze emocjonalnej, eliminować złe stany psychiczne i powstałe napięcia. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
potrafi myśleć i działać w sposób przynoszący pożytek nie tylko dla własnego rozwoju, ale także uczestników procesu interakcji, aktywnie uczestniczyć w pracy zespołu, organizacjach i stowarzyszeniach w celu optymalizacji rozwiązań i działań oraz przygotowania projektów społecznych; ma świadomość wspierania rozwoju osobistego poprzez działania twórcze w kontakcie ze sztuką [_K_1] |
K_K04 [3/5] |
jest wrażliwy na problemy osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie, ich edukację, wychowanie i rozwój społeczny i rolę sztuki w działaniach edukacyjno-terapeutycznych [_K_2] |
K_K08 [3/5] |
potrafi stosować w praktyce arteterapeutycznej różnorodne formy wypowiedzi artystycznej jako instrumentu rozwoju osobowego i integracji poznawczej oraz społecznej jednostki [_U_1] |
K_U05 [3/5] |
prawidłowo wykorzystuje zdobytą wiedzę w celu projektowania własnych badań, analizowania przykładów i konkretnych indywidualnych przypadków korzystając z wiedzy z zakresu oligofrenopedagogiki, pedagogiki twórczości i arteterapii oraz umiejętnie je opracowuje i prezentuje [_U_2] |
K_U10 [2/5] |
zna różnorodne metody i techniki pracy z zakresu dziedzin arteterapii: muzyki, tańca, fotografii, literatury, plastyki, dramy i teatru [_W_1] |
K_W14 [3/5] |
zna i rozumie zasadność stosowania w praktyce arteterapeutycznej różnorodnych form wypowiedzi artystycznej jako instrumentu rozwoju osobowego i integracji poznawczej [_W_2] |
K_W15 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| praca pisemna [_w_1] | student nabył umiejętność wykorzystania różnych tekstów do celów terapeutycznych, profilaktycznych i kompensacyjnych oraz potrafi je tworzyć |
_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [_fns_1] | praca z tekstem, podająca, poszukująca, działania praktycznego |
12 | znajomość literatury podstawowej i uzupełniającej, tworzenie tekstów terapeutycznych |
48 |
praca pisemna [_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||