Podstawy resocjalizacji i readaptacji społecznej ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży/moduł do wyboru
Kierunek studiów: Oligofrenopedagogika z arteterapią
Kod programu: 12-S1OA14.2017
| Nazwa modułu: | Podstawy resocjalizacji i readaptacji społecznej ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży/moduł do wyboru |
|---|---|
| Kod modułu: | 12-OA-S1-7PRRS.1-DM |
| Kod programu: | 12-S1OA14.2017 |
| Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Moduł Podstawy resocjalizacji i readaptacji społecznej dzieci i młodzieży ma umożliwić studentom poznanie: historii działań resocjalizacyjnych wobec dzieci i młodzieży, podstawowych teorii z zakresu resocjalizacji i dewiacji społecznych, podstaw prawnych organizacji resocjalizacji dzieci i adolescentów oraz prawnych skutków zachowań przestępczych. Tematyka zajęć ma umożliwić kształtowanie wrażliwości na problemy społeczne między innymi: patologię społeczną, demoralizację nieletnich, niedostosowanie społeczne i przestępczość nieletnich, a także warunki do readaptacji społecznej tych osób. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
jest wrażliwy na problemy osób niedostosowanych społecznie i ich rodzin [_K_1] |
K_K08 [2/5] |
potrafi wykorzystać elementarną wiedzę teoretyczną i pozyskiwać kolejne informacje z różnych źródeł i dyscyplin w celu analizowania procesów: demoralizacji, zaburzonego zachowania, niedostosowania społecznego i in. [_U_1] |
K_U02 [3/5] |
posiada umiejętność samodzielnego analizowania tekstów z zakresu historii i teorii resocjalizacji, prezentowania własnych pomysłów wraz z argumentacją [_U_2] |
K_U08 [1/5] |
posiada elementarną wiedzę na temat rodzajów struktur i więzi społecznych w kontekście procesów resocjalizacyjnych [_W_1] |
K_W06 [4/5] |
ma elementarną wiedzę na temat historycznych i kulturowych uwarunkowań procesów resocjalizacji dzieci i młodzieży niedostosowanej społecznie [_W_2] |
K_W08 [2/5] |
ma elementarną wiedzę na temat różnych środowisk wychowawczych i readaptacyjnych (otwartych, instytucjonalnych, rodzinnych) [_W_3] |
K_W09 [3/5] |
ma elementarną wiedzę na temat podstaw prawnych wobec dzieci i nieletnich zagrożonych demoralizacją, niedostosowaniem społecznym, a także zna podstawy prawne z zakresu prawa karnego i in. [_W_4] |
K_W15 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| kolokwium [_w_1] | sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów, aktów prawnych, literatury i sposobu argumentacji |
_U_2 |
| praca pisemna – analiza indywidualnego przypadku [_w_2] | sprawdzająca stopnia umiejętności doboru i poziomu analizy/syntezy danych, odniesienia się do wiedzy, a także umiejętności społecznych |
_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [_fs_1] | sprawdzająca stopnia umiejętności doboru i poziomu analizy/syntezy danych, odniesienia się do wiedzy, a także umiejętności społecznych |
15 | literatura uzupełniająca – analiza aktów prawnych, synteza wiedzy z zakresu historii i teorii resocjalizacji |
5 |
kolokwium [_w_1] |
| ćwiczenia [_fs_2] | prezentacja wybranych treści modułu (wykład, metody aktywizujące, analiza tekstu, dyskusja). Prezentacja kryteriów przygotowania pracy własnej studenta oraz jej omówienie i ocena. |
15 | analiza literatury i korzystanie z innych źródeł wiedzy i źródeł danych. Przygotowanie pracy pisemnej – analiza indywidualnego przypadku wraz z jej omówieniem. |
15 |
praca pisemna – analiza indywidualnego przypadku [_w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||