Podstawy i metodyka edukacji plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2017
| Nazwa modułu: | Podstawy i metodyka edukacji plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym |
|---|---|
| Kod modułu: | 12-PE-WIP-N1-2PNP |
| Kod programu: | 12-N1PE12.2017 |
| Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Student zna propedeutykę nauczania plastyki dziecka i potrafi profesjonalnie projektować i zrealizować proces dydaktyczny z dzieckiem, w toku którego rozwijana jest twórcza osobowość dziecka. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej, jest aktywnym uczestnikiem życia społeczno-kulturalnego, ma świadomość wartości i poszanowania dziedzictwa naturalnego i kulturalnego regionu, kraju lub świata oraz dostrzega jego ważność i aktualność dla budowania społeczeństwa obywatelskiego [_K_1] |
K_K04 [3/5] |
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [_K_2] |
K_K08 [3/5] |
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej, potrafi dokonać podstawowej analizy i oceny wytworów kulturowych oraz wykorzystywać indywidualne umiejętności twórcze do projektowania i realizacji działań w różnych środowiskach profesjonalnych z wykorzystaniem zdolności twórczych i rozwojem zainteresowań sztuką [_U_1] |
K_U03 [3/5] |
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań [_U_2] |
K_U10 [3/5] |
potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie [_U_3] |
K_U11 [3/5] |
ma elementarną, uporządkowaną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę plastyki [_W_1] |
K_W13 [3/5] |
ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej [_W_2] |
K_W15 [3/5] |
ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej [_W_3] |
K_W16 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| praca pisemna [_w_1] | znajomość literatury psychologicznej i pedagogicznej z zakresu rozwoju i stymulacji procesu twórczego dziecka |
_U_1 |
| prace plastyczne [_w_2] | wiedza, doświadczenie i praktyczne umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, stosowanie warsztatu plastycznego w pracy z dzieckiem |
_U_2 |
| egzamin [_w_3] | znajomość zagadnień z zakresu dydaktyki plastyki dziecka, psychologiczne uwarunkowania i cechy procesu twórczego dziecka |
_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [_fns_1] | dyskusja i studia literatury przedmiotu
praktyczne i poszukujące oraz twórcze metody pracy |
18 | studia nad literaturą z zakresu rozwoju procesu twórczego
przygotowanie materiałów i organizacja procesu twórczego |
25 |
praca pisemna [_w_1] |
| wykład [_fns_2] | wykład ilustrowany |
10 | studia nad zagadnieniami procesu twórczego i jego uwarunkowaniami rozwoju dziecka w różnych środowiskach,
wiedza z historii sztuki i dydaktyki plastyki dziecka |
50 |
praca pisemna [_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||