Terapia zaburzeń emocji i zachowania
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2017

Nazwa modułu: | Terapia zaburzeń emocji i zachowania |
---|---|
Kod modułu: | 12-PE-ZTP-N2-4TZEZ |
Kod programu: | 12-N2PE12.2017 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł umożliwia studentom rozszerzenie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, socjologii na temat metodyki pracy z osobami z zaburzeniami emocji i zachowania, szczególnie dzieci i młodzieży, w różnych typach instytucjach oświatowych, wychowawczych oraz terapeutycznych, ich sposobie funkcjonowania społecznego oraz organizacji dla nich systemu wsparcia. Umożliwia także poznanie i przygotowanie odpowiedniego warsztatu pracy (w obrębie kompetencji nauczycielskich i wychowawczych) wobec ww. grup osób i ich rodzin. |
Wymagania wstępne: | Podstawy psychologii ogólnej, Podstawy pedagogiki specjalnej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest wrażliwy na problemy edukacyjne uczniów z zaburzeniami emocji i zachowania, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne na rzecz osób z zaburzeniami emocji i zachow [_K_1] |
K_K07 [2/5] |
posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi w pracy z osobami z zaburzeniami emocji i zachowania [_U_1] |
K_U05 [2/5] |
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych,społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania osób z zaburzeniami emocji i zachowania; rozumie istotęfunkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii [_W_1] |
K_W11 [3/5] |
ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych osób z zaburzeniami emocji i zachowania [_W_2] |
K_W12 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
egzamin [_w_1] | Egzamin pisemny z treści wykładów oraz wskazanej literatury |
_W_1 |
projekt [_w_2] | zawierający opis przypadku (lub grupy docelowej), konspekt zajęć ze wskazaniem literatury, wdrożenie (przeprowadzenie) projektu zajęć terapeutycznych |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [_fns_1] | Wykład z wykorzystaniem środków audiowizualnych
|
10 | Analiza literatury |
15 |
egzamin [_w_1] |
ćwiczenia [_fns_2] | Ćwiczenia z wykorzystaniem metod aktywizujących (problemowej, problemów, projektów) |
10 | Przygotowanie projektu uwzględniającego diagnozę dziecka z zaburzeniami emocji i zachowania a także jego ścieżkę terapeutyczno-edukacyjną
|
15 |
projekt [_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |