Książka w kulturze współczesnej
Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: 02-S1FLP12.2014
| Nazwa modułu: | Książka w kulturze współczesnej |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-FP-LIT-S1-KKW |
| Kod programu: | 02-S1FLP12.2014 |
| Semestr: | semestr letni 2014/2015 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | W ramach modułu student poszerza swoją wiedzę na temat przemian, jakie zachodzą w literaturze współcześnie, ze szczególnym uwzględnieniem pozaliterackich zjawisk, które wpływają na kształt literackiej twórczości. Student ponadto dostrzega konieczność rozwijania interdyscyplinarnych metod analizy materiału literackiego: narzędzi do takich praktyk interpretacyjnych może szukać w kulturoznawstwie, badaniach nad rynkiem, socjologii czy nawet ekonomii i marketingu.
Przedmiot ma charakter laboratorium interpretacyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem aktywnego udziału studentów w dyskusji nad miejscem literatury we współczesnej kulturze.
|
| Wymagania wstępne: | Brak. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Rozpoznaje i odnosi się do przemian i rozwoju literatury we współczesnej kulturze, postaw jej autorów, wydawców czy propagatorów wobec zmieniającej się rzeczywistości. [KKW_1] |
K_W06 [1/5] |
Świadomie i krytycznie analizuje współczesne zjawiska w obrębie literatury czy życia literackiego, rozpoznaje i opisuje strategie, jakie względem przemian współczesnej kultury i rzeczywistości obierają twórcy literatury. [KKW_2] |
K_W12 [2/5] |
Dostrzega pozaliterackie warunki funkcjonowania literatury we współczesnym świecie (np. ekonomia i komercjalizacja literatury, oczekiwania odbiorców i rynek wydawniczy, nowatorskie strategie marketingowe itp.), a także stara się je analizować i wpisywać w szeroki kontekst przemian społecznych. [KKW_3] |
K_W20 [3/5] |
Poznaje przykładowe obiegi literackie, stara się rozpoznać ich specyfikę oraz instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy wspierania ich rozwoju (np. środowiska fanowskie, ruch wydawniczy, tradycyjne formy wspierania działalności literackiej: konkursy czy festiwale, rankingi sprzedaży itp.). [KKW_4] |
K_W19 [3/5] |
Potrafi, po dokonaniu pogłębionej analizy, przedstawić spójną prezentację wybranych, zinterpretowanych współczesnych zjawisk literackich, pojawiających się we współczesnej kulturze, a także próbuje poddać je ocenie i względem nich zająć pozycję krytyczną. [KKW_5] |
K_U05 [1/5] |
Doskonali umiejętności krytycznego pozycjonowania się względem współczesnych przemian w obrębie literatury i kultury, stara się analizować i interpretować te zjawiska i prezentować własne stanowisko w dyskusji i refleksji nad kształtem współczesnej kultury i twórczości literackiej. [KKW_6] |
K_U14 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| zaliczenie laboratorium [KKW_fs_1] | zaliczenie na podstawie stopnia przygotowania i udziału w zajęciach oraz pracy pisemnej i/lub referatu |
KKW_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| laboratorium [KKW_w_1] | Lektura tekstów literackich, krytycznoliterackich i/lub literaturoznawczych, które stanowią ośrodek refleksji nad miejscem literatury w kulturze współczesnej; ćwiczenia praktyczne z aktywnym udziałem studentów, polegające na krytycznej analizie i interpretacji nowych zjawisk w literaturze lub tych, które przyczyniają się do rozwoju i rewizji zjawisk już istniejących. |
30 | Lektura tekstów literackich, krytycznych oraz teoretycznych zadanych przez nauczyciela akademickiego; przygotowanie samodzielnych analiz zjawisk literackich w formie pracy pisemnej i/lub prezentacji w formie referatów. |
30 |
zaliczenie laboratorium [KKW_fs_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||