Teoria równowagi i zachowania konsumenta
Kierunek studiów: Zarządzanie
Kod programu: 35-N1ZA12.2014

Nazwa modułu: | Teoria równowagi i zachowania konsumenta |
---|---|
Kod modułu: | 35-ZA-S1-WM-TRIZK |
Kod programu: | 35-N1ZA12.2014 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem modułu jest ukazanie interdyscyplinarności zagadnień dotyczących zachowań konsumentów.
Przedmiotem rozważań jest mikroekonomiczna analiza postępowania konsumentów, którzy na poszczególnych rynkach w ramach ograniczonych środków pieniężnych dokonują wyboru koszyka dóbr oraz wyboru kolejności zaspokajania różnorodnych potrzeb w celu osiągnięcia maksymalnego zadowolenia z konsumpcji(teoria użyteczności kardynalnej, porządkowej i teoria ujawnionych preferencji). Zakres tematyczny modułu obejmuje także przedstawienie psychologicznych i społecznych mechanizmów kształtowania się zachowań nabywców, ich motywacji i związane z tym działania marketingowe. Przedstawiony zostanie również proces tworzenia narzędzi wykorzystywanych przez firmy do badań zachowania klienta na rynku.
W wyniku realizacji modułu student powinien:
1. posiadać wiedzę specjalistyczną z zakresu zachowań konsumentów umożliwiającą rozwiązywanie problemów z pogra-nicza różnych dziedzin i działalności;
2. diagnozować związki przyczynowo-skutkowe z uwzględnieniem wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań zachowań konsumentów;
3. dokonać segmentacji psychograficznej rynku;
4. poznać metody badawcze stosowane w analizie zachowań konsumenckich;
5. nabyć umiejętność potrzebne do wykonywania zadań wymagających wiedzy z zakresu komponowania instrumentów oddziaływania na postępowanie nabywców.
|
Wymagania wstępne: | Mikroekonomia |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student wyjaśnia fundamentalne zasady i koncepcje teorii ekonomii odnośnie funkcjonowania rynku oraz gospodarowania w warunkach ograniczonych zasobów [35-ZA-S1-WM-TRIZK_1] |
Z1_W02 [5/5] |
Student interpretuje podstawowe koncepcje człowieka oraz ujęcia teorii motywacji [35-ZA-S1-WM-TRIZK_2] |
Z1_W10 [3/5] |
Student posiada umiejętności interpretacji wybranych problemów współczesnej gospodarki i biznesu w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii i naukowego zarządzania [35-ZA-S1-WM-TRIZK_3] |
Z1_U20 [3/5] |
Student jest przygotowany do adaptacji i działania w nowych warunkach i sytuacjach [35-ZA-S1-WM-TRIZK_4] |
Z1_K07 [2/5] |
Student jest przygotowany do samodzielnego zdobywania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności profesjonalnych i badawczych [35-ZA-S1-WM-TRIZK_5] |
Z1_K09 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny - test wiedzy [w1] | Egzamin pisemny składa się z 15 pytań testowych wielokrotnego wyboru weryfikujących wiedzę studenta z całości problematyki teorii równowagi i zachowań konsumentów |
35-ZA-S1-WM-TRIZK_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [fns1] | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. Dyskusja kierowana |
20 | Przygotowanie do testu wiedzy, lektura uzupełniająca |
30 |
Egzamin pisemny - test wiedzy [w1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |