Teoria równowagi i zachowania konsumenta Kierunek studiów: Zarządzanie
Kod programu: 35-N1ZA12.2014

Nazwa modułu: Teoria równowagi i zachowania konsumenta
Kod modułu: 35-ZA-S1-WM-TRIZK
Kod programu: 35-N1ZA12.2014
Semestr:
  • semestr zimowy 2016/2017
  • semestr letni 2015/2016
  • semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem modułu jest ukazanie interdyscyplinarności zagadnień dotyczących zachowań konsumentów. Przedmiotem rozważań jest mikroekonomiczna analiza postępowania konsumentów, którzy na poszczególnych rynkach w ramach ograniczonych środków pieniężnych dokonują wyboru koszyka dóbr oraz wyboru kolejności zaspokajania różnorodnych potrzeb w celu osiągnięcia maksymalnego zadowolenia z konsumpcji(teoria użyteczności kardynalnej, porządkowej i teoria ujawnionych preferencji). Zakres tematyczny modułu obejmuje także przedstawienie psychologicznych i społecznych mechanizmów kształtowania się zachowań nabywców, ich motywacji i związane z tym działania marketingowe. Przedstawiony zostanie również proces tworzenia narzędzi wykorzystywanych przez firmy do badań zachowania klienta na rynku. W wyniku realizacji modułu student powinien: 1. posiadać wiedzę specjalistyczną z zakresu zachowań konsumentów umożliwiającą rozwiązywanie problemów z pogra-nicza różnych dziedzin i działalności; 2. diagnozować związki przyczynowo-skutkowe z uwzględnieniem wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań zachowań konsumentów; 3. dokonać segmentacji psychograficznej rynku; 4. poznać metody badawcze stosowane w analizie zachowań konsumenckich; 5. nabyć umiejętność potrzebne do wykonywania zadań wymagających wiedzy z zakresu komponowania instrumentów oddziaływania na postępowanie nabywców.
Wymagania wstępne:
Mikroekonomia
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student wyjaśnia fundamentalne zasady i koncepcje teorii ekonomii odnośnie funkcjonowania rynku oraz gospodarowania w warunkach ograniczonych zasobów [35-ZA-S1-WM-TRIZK_1]
Z1_W02 [5/5]
Student interpretuje podstawowe koncepcje człowieka oraz ujęcia teorii motywacji [35-ZA-S1-WM-TRIZK_2]
Z1_W10 [3/5]
Student posiada umiejętności interpretacji wybranych problemów współczesnej gospodarki i biznesu w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii i naukowego zarządzania [35-ZA-S1-WM-TRIZK_3]
Z1_U20 [3/5]
Student jest przygotowany do adaptacji i działania w nowych warunkach i sytuacjach [35-ZA-S1-WM-TRIZK_4]
Z1_K07 [2/5]
Student jest przygotowany do samodzielnego zdobywania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności profesjonalnych i badawczych [35-ZA-S1-WM-TRIZK_5]
Z1_K09 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin pisemny - test wiedzy [w1]
Egzamin pisemny składa się z 15 pytań testowych wielokrotnego wyboru weryfikujących wiedzę studenta z całości problematyki teorii równowagi i zachowań konsumentów
35-ZA-S1-WM-TRIZK_1 35-ZA-S1-WM-TRIZK_2 35-ZA-S1-WM-TRIZK_3 35-ZA-S1-WM-TRIZK_4 35-ZA-S1-WM-TRIZK_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [fns1]
Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. Dyskusja kierowana
20
Przygotowanie do testu wiedzy, lektura uzupełniająca
30 Egzamin pisemny - test wiedzy [w1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)