Praktyczna nauka drugiego języka obcego V
Kierunek studiów: Filologia (język hiszpański z programem tłumaczeniowym)
Kod programu: 02-S1FLH12.2017
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka drugiego języka obcego V |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-FL-S1-240PN2JO-5 |
| Kod programu: | 02-S1FLH12.2017 |
| Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Celem jest doskonalenie komunikacyjnej kompetencji studentów poprzez różnorakie ćwiczenia komunikacyjne oparte na autentycznych materiałach popularnonaukowych związanych z szeroką tematyką (medycyna, ochrona środowiska, problemy natury etycznej, historia, kultura i socjologia). Ponadto studenci doskonalą swą wymowę, utrwalają poznane wcześniej struktury gramatyczne, poszerzają zasób słownictwa. Studenci rozwijają ogólną kompetencję językową poprzez kontakt z autentycznymi tekstami o różnym rejestrze, jak również poprzez uczestnictwo w różnorakich ćwiczeniach komunikacyjnych, takich jak dyskusje, debaty, gry językowe i symulacje. W czasie zajęć studenci utrwalają kompetencje językowe związane z poszerzeniem wiedzy w zakresie gramatyki języka obcego: konstrukcje peryfrastyczne, konektory, morfologia rzeczownika, subjuntivo w zdaniach podmiotowych i dopełnieniowych (język hiszpański), rekcja czasownika. Studenci nabywają umiejętności związane z redagowaniem tekstów pisanych: streszczenia i rozprawki. W czasie zajęć studenci utrwalają kompetencje językowe związane z poszerzeniem zasobu słownikowego, umiejętnością prezentowania swoich sądów i poprawieniem kompetencji rozumienia tekstu mówionego w zakresie takich zagadnień tematycznych jak mieszkanie, rodzina, zdrowie. |
| Wymagania wstępne: | zaliczenie poprzedniego semestru |
| Literatura podstawowa: | Evans, V., Dooley J., Upstream Proficiency.
Wallwork, Adrian, Discussion A-Z Advanced
F. Castro, „Uso de la gramatica española, nivel intermedio”. Edelsa, 2000
M. Marzoch, „Pisanie po hiszpańsku. To proste”. Eremis 2009
M. Garcia-Viño Sanchez, „Preparación al Diploma de Español Nivel B1”. Edelsa 2012
Mª. Rodríguez Rodríguez, A. Rodríguez, „Escucha y aprende”, Sgel 2010.
|
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
zachowuje otwartość na różnorodność sądów, opinii i interpretacji zjawisk społeczno-kulturowych i tekstów literackich je ilustrujących [K07] |
K_K07 [3/5] |
umie formułować i wyrażać własne poglądy i idee w ważnych sprawach społecznych i światopoglądowych [U07] |
K_U07 [2/5] |
posiada umiejętność argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków [U08] |
K_U08 [2/5] |
ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu C2 i B2 odpowiednio dla języka kierunkowego i drugiego języka obcego według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [U19] |
K_U19 [2/5] |
rozróżnia poszczególne odmiany i style języka i posiada zasób słownictwa typowego dla każdego z nich [W06] |
K_W06 [2/5] |
ma podstawową wiedzę o współczesnym życiu kulturalnym i instytucjach kultury [W08] |
K_W08 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Prezentacja [w-1] | Studenci przygotowują prezentację lub referat na wybrany temat. |
U08 |
| Praca na zajęciach [w-2] | Studenci biorą czynny udział w zajęciach, uczestniczą w debacie, wymieniają opinie |
K07 |
| Zaliczenie na ocenę [w-3] | (brak informacji) |
K07 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [f-1] | Prezentacje |
20 | Studenci opracowują wybrane zagadnienie i prezentują w formie referatu |
5 |
Prezentacja [w-1] |
| ćwiczenia [f-2] | Aktywność na zajęciach: debata, rozmowa na wybrany (kontrowersyjny, lub głęboko refleksyjny ) temat (z naciskiem na związane z tematem słownictwo |
20 | studenci formułują swoje wypowiedzi używając przekonywających argumentów oraz słownictwa związanego z omawianą tematyką |
5 |
Praca na zajęciach [w-2] |
| ćwiczenia [f-3] | Drama – gra z podziałem na role; dyskusja postaci toczy się wokół tematów spornych i kontrowersyjnych |
20 | studenci formułują swoje wypowiedzi używając przekonywających argumentów oraz słownictwa związanego z omawianą tematyką |
30 |
Zaliczenie na ocenę [w-3] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| semestr zimowy 2019/2020 | Praktyczna nauka drugiego języka obcego V : język angielski [02-FL-S1-240PN2JA-5] | angielski |
| semestr zimowy 2019/2020 | Praktyczna nauka drugiego języka obcego V : język portugalski [02-FL-S1-240PN2JP-5] | portugalski |