Gramatyka opisowa języka portugalskiego z elementami gramatyki historycznej i kontrastywnej III
Kierunek studiów: Filologia (języki stosowane: język hiszpański i język portugalski z programem tłumaczeniowym)
Kod programu: 02-S1FLPH14.2017
| Nazwa modułu: | Gramatyka opisowa języka portugalskiego z elementami gramatyki historycznej i kontrastywnej III |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-FL-HPT-S1-GOPHK-3 |
| Kod programu: | 02-S1FLPH14.2017 |
| Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Celem modułu jest zapoznanie studenta z zasadami składni języka portugalskiego. W ramach głównej problematyki na zajęciach zostają podnoszone następujące kwestie: klasyfikacja, budowa i charakterystyka zdań prostych oraz zdań współrzędnie
i podrzędnie złożonych, metody analizy składniowej zdania prostego, rozpoznawanie rodzajów zdań współrzędnie
i podrzędnie złożonych, przekształcanie zdań osobowych w nieosobowe i vice versa oraz analiza relacji współrzędności i podrzędności w zdaniach wielokrotnie złożonych.
|
| Wymagania wstępne: | Zaliczenie pierwszej i drugiej części kursu gramatyki opisowej języka portugalskiego z elementami gramatyki historycznej i kontrastywnej |
| Literatura podstawowa: | Espada, Manual de Fonetica
M. Mateus et al., Fonetica e Fonologia do Portugues
P. Ladefoged, A Course in Phonetics
Silva, A., Lingua Portuguesa I: Fonetica e Fonologia.
Cunha, C.F., Gramatica da Lingua Portuguesa.
Ribeiro, M.P., Gramatica aplicada da Lingua Portuguesa.
Espada, F., Manual de fonetica.
Lima, E.E.O.F. e Iunes, S.A., Falar... Ler... Escrever...Portugues - um curso para estrangeiros.
|
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
wykazuje zainteresowanie zjawiskami językowymi [K10] |
K_K10 [3/5] |
potrafi interpretować oraz łączyć fakty językowe w perspektywie historycznej i kontrastywnej [U13] |
K_U13 [4/5] |
zna elementarną terminologię z zakresu językoznawstwa i rozumie jej źródła [W02] |
K_W02 [4/5] |
ma świadomość kompleksowej natury języka oraz złożoności i historycznej zmienności znaczeń [W05] |
K_W05 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Egzamin [w-1] | Studenci przystępują do egzaminu pisemnego. |
U13 |
| Zaliczenie na ocenę [w-2] | Studenci przystępują do zaliczenia po uprzednim zaliczeniu kolokwiów śródrocznych |
K10 |
| Praca za zajęciach [w-3] | Studenci biorą czynny udział w zajęciach. |
K10 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [f-1] | Prezentacja teorii w formie wykładu z pomocą narzędzi multimedialnych |
15 | Studenci opracowują wybrane bądź zadane zagadnienie. |
15 |
Praca za zajęciach [w-3] |
| konwersatorium [f-2] | Studenci uczą się wykorzystywać w praktyce wiedzę przekazaną im w trakcie wykładów (ćwiczenia ustne i pisemne, kserokopie, tablica). |
15 | Studenci przygotowują się do egzaminu.Praca domowa w postaci rozwiązywania dodatkowych ćwiczeń pisemnych |
15 |
Egzamin [w-1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||