Praktyczna nauka języka hiszpańskiego IV
Kierunek studiów: Filologia (języki stosowane: język hiszpański i język portugalski z programem tłumaczeniowym)
Kod programu: 02-S1FLPH14.2017
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego IV |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-FL-HPT-S1-PNJH-4 |
| Kod programu: | 02-S1FLPH14.2017 |
| Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 5 |
| Opis: | Celem modułu jest usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie morfologii i składni j. hiszpańskiego. Studenci doskonalą umiejętność odmiany czasowników, użycia czasów przeszłych, trybu rozkazującego w formie twierdzącej i przeczącej oraz użycia zaimków osobowych. Nabyte umiejętności wykorzystują w redagowaniu różnorodnych form pisemnych. Przygotowanie studentów do praktycznego posługiwania się językiem hiszpańskim w mowie i w piśmie na poziomie A2 poprzez kształcenie i rozwijanie sprawności komunikacyjnych: rozumienia nagranego tekstu (rozumienie różnych rejestrów języka hiszpańskiego), mówienia, czytania (wykształcenie umiejętności rozumienia i przetwarzania tekstów hiszpańskojęzycznych), pisania (tworzenie tekstów pisanych niespecjalistycznych o charakterze opisowym, narracyjnym, informacyjnym i argumentacyjnym) oraz progresywne wprowadzanie materiału gramatycznego (wyrobienie umiejętności identyfikacji i poprawiania błędów językowych na poziomie zdania, poszerzania słownictwa) |
| Wymagania wstępne: | Zaliczenie trzeciego semestru PNJH. |
| Literatura podstawowa: | Castro F., Uso de la gramática española (intermedio y avanzado), Edelsa, Madrid,
1997.
Gil Toja H., Manual práctico de los tiempos del pasado en español. Verbum, Madrid, 2008.
González Hermoso A., Conjugar es fácil, Edelsa, Madrid, 1996.
Castro Viúdez F. (2004), Aprende gramática y vocabulario 1, SGEL
Castro Viúdez F., Díaz Ballesteros (2005), Aprende gramática y vocabulario 2, SGEL
|
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [K01] |
K_K01 [3/5] |
dąży do poprawnego komunikowania się w języku obcym, a także do wykształcenia w sobie kompetencji tłumacza lub nauczyciela języka obcego [K09] |
K_K09 [3/5] |
wykazuje zainteresowanie zjawiskami językowymi [K10] |
K_K10 [3/5] |
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze kierując się wskazówkami opiekuna naukowego [U04] |
K_U04 [3/5] |
potrafi przełożyć struktury, zdania oraz teksty na inny język stosując najwłaściwsze ich odpowiedniki w języku docelowym [U16] |
K_U16 [3/5] |
ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu C2 i B2 odpowiednio dla języka kierunkowego i drugiego języka obcego według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [U19] |
K_U19 [3/5] |
posiada wykształcone prawidłowe nawyki posługiwania się narządem mowy [U20] |
K_U20 [3/5] |
ma świadomość kompleksowej natury języka oraz złożoności i historycznej zmienności znaczeń [W05] |
K_W05 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Praca na zajęciach [w-1] | Studenci biorą czynny udział w zajęciach. |
K10 |
| Prace pisemne [w-2] | Studenci wykorzystują nabyte umiejętności w wypowiedziach pisemnych. |
K01 |
| Test kontrolny [w-3] | Studenci przystępują do testów kontrolnych w ciągu semestru. |
K09 |
| Egzamin pisemny [w-4] | Studenci przystępują do egzaminu pisemnego. |
K09 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [f-1] | Ćwiczenia doskonalące użycie poprawnych struktur językowych. |
35 | ćwiczenia gramatyczne, przygotowanie do testów kontrolnych |
30 |
Praca na zajęciach [w-1] |
| ćwiczenia [f-2] | Redagowanie tekstów pisemnych. |
20 | prace pisemne |
30 |
Prace pisemne [w-2] |
| ćwiczenia [f-3] | Wypowiedzi ustne studentów na zadane tematy oraz praca w parach. |
20 | Studenci przygotowują wypowiedzi ustne na zadane tematy. |
15 |
Praca na zajęciach [w-1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||