Projekt zespołowy z: zajęć komputerowych i geometrii
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: 03-S1MT12.2015

Nazwa modułu: | Projekt zespołowy z: zajęć komputerowych i geometrii |
---|---|
Kod modułu: | 03-MO1S-15-PZZKiGe |
Kod programu: | 03-S1MT12.2015 |
Semestr: | semestr letni 2017/2018 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Student zapoznaje się z wybranymi możliwościami programu GeoGebra (komputerowe konstrukcje geometryczne) i przygotowuje się do wykorzystania GeoGebry w pracy dydaktycznej jako pomocy w rozwiązywaniu problemów geometrycznych i jako narzędzia do opracowania pomocy dydaktycznych (w trakcie realizacji projektu).
Studenci rozwiązują problemy geometryczne i poszukują możliwości wykorzystania w tym procesie poznawanego programu komputerowego.
Studenci zapoznają również się z zasadami pracy zespołowej przy realizacji projektu. Dzielą się na grupy i wybierają jeden z tematów projektów zaproponowanych przez prowadzącego bądź w uzgodnieniu z nim proponują własny temat. Na potrzeby realizacji projektu studenci wybierają spośród siebie kierownika przedsięwzięcia oraz przypisują sobie pozostałe role projektowe. Realizacja projektu odbywa się we współpracy i pod nadzorem prowadzącego. Po przygotowaniu raportu z przeprowadzonych prac projekty są prezentowane na forum grupy.
|
Wymagania wstępne: | Wstęp do informatyki |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
potrafi praktycznie wykorzystać wiedzę matematyczną [PZZKiGe_1] |
K_U38 [3/5] |
potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania [PZZKiGe_2] |
K_K02 [3/5] |
potrafi pracować zespołowo [PZZKiGe_3] |
K_K03 [5/5] |
rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter [PZZKiGe_4] |
K_K03 [4/5] |
rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie [PZZKiGe_5] |
K_K04 [3/5] |
umie swobodnie operować programem GeoGebra umożliwiającym atrakcyjne poprowadzenie lekcji z geometrii [PZZKiGe_6] |
KN_U04 [3/5] |
zna zasady wykonywania konstrukcji geometrycznych w programie GeoGebra [PZZKiGe_7] |
KN_U04 [3/5] |
rozwiązuje problemy geometryczne i prezentuje ich rozwiązania dobierając adekwatne środki i metody [PZZKiGe_8] |
K_U36 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
aktywność na zajęciach [PZZKiGe_w_1] | Weryfikacja umiejętności analizy zagadnienia, praktycznego wykorzystania wiedzy, rozwiązywania problemów na podstawie proponowanych dla realizacji zadania projektowego rozwiązań. Weryfikacja predyspozycji do pracy w grupie bądź jej liderowania i etyki postępowania na podstawie wywiązywania się z przydzielonych zadań. |
PZZKiGe_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
laboratorium [PZZKiGe _fs_1] | Laboratorium komputerowe, w trakcie którego studenci:
1. zapoznają się z programem GeoGebra
2. rozwiązują problemy geometryczne
3. realizują pod nadzorem prowadzącego wybrane zadanie projektowe
|
30 | Samodzielne opracowanie i wykonanie części projektu, która została studentowi powierzona |
30 |
aktywność na zajęciach [PZZKiGe_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |