Praktyka dydaktyczna z zajęć komputerowych II
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: 03-S1MT12.2015

Nazwa modułu: | Praktyka dydaktyczna z zajęć komputerowych II |
---|---|
Kod modułu: | 03-MO1S-15-PDZK2 |
Kod programu: | 03-S1MT12.2015 |
Semestr: | semestr letni 2017/2018 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem ćwiczeń metodycznych w szkole jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki zajęć komputerowych (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. Ćwiczenia odbywają się równolegle z realizacją komponentu 2 tego modułu.
W trakcie ćwiczeń następuje kształtowanie kompetencji dydaktycznych przez:
1) zapoznanie się ze specyfiką szkoły, w której odbywane są ćwiczenia, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań dydaktycznych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji;
2) współdziałanie z nauczycielem w planowaniu i przeprowadzaniu lekcji (zajęć),
3) pełnienie roli nauczyciela, w szczególności planowanie lekcji, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, organizację i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze oraz omawianie zgromadzonych doświadczeń w grupie studentów (słuchaczy).
|
Wymagania wstępne: | Dydaktyka zajęć komputerowych I, Praktyka dydaktyczna z zajęć komputerowych I |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki zajęć komputerowych i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu [PDZK2_1] |
KN_W01 [1/5] |
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [PDZK2_2] |
KN_U01 [3/5] |
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów; [PDZK2_3] |
KN_W13 [2/5] |
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności [PDZK2_4] |
KN_W14 [1/5] |
Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces [PDZK2_5] |
KN_W03 [1/5] |
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PDZK2_6] |
KN_U01 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Samodzielne prowadzenie lekcji zajęć komputerowych [PDZK2_w_1] | Weryfikacja umiejętności współdziałania z opiekunem praktyk, planowania, samodzielnego prowadzenia oraz omawiania lekcji zajęć komputerowych (II etap edukacyjny) |
PDZK2_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PDZK2_fs_1] | Ćwiczenia metodyczne w szkole: obserwacja lekcji prowadzonej przez nauczyciela lub studentów, samodzielne prowadzenie lekcji , analiza lekcji w toku dyskusji, opracowanie notatki hospitacyjnej |
30 | przygotowanie lekcji własnych – opracowywanie scenariusza metodycznego lekcji |
30 |
Samodzielne prowadzenie lekcji zajęć komputerowych [PDZK2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |