Teoria gier
Kierunek studiów: Kultury mediów
Kod programu: 02-S1KM13.2016
| Nazwa modułu: | Teoria gier |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-MO1S-13-24 |
| Kod programu: | 02-S1KM13.2016 |
| Semestr: | semestr zimowy 2017/2018 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | W ramach modułu Teoria gier student poznaje specyfikę przedmiotową i metodologiczną badań nad optymalnymi zachowaniami człowieka w sytuacjach konfliktu interesów i konkurencyjności oraz zastosowanie, wywodzącej się z matematyki, teorii gier w różnych dyscyplinach: ogólnie – w ekonomii, socjologii i informatyce (sztuczna inteligencja), a szczegółowo – w praktykach kulturowych, aktach komunikacyjnych i memetyce. Otrzymuje wiedzę za zakresu następujących zagadnień: gry językowe, Wittgensteinowska „rodzina gier”, gry jako formy karnawalizacji świata, dychotomia konieczności i przypadkowości czyli „żywioł i ład” w grach (wg. R. Callois), gry zabawowe, sportowe i komputerowe, gatunki i hybrydy w grach dawnych i współczesnych oraz dydaktyczne i terapeutyczne funkcje gier. Wykładowca przekazuje wiedzę o teorii gier jako problematykę ściśle związaną z zagadnieniami ryzyka, ze strategiami decyzyjnymi oraz z racjonalnością partykularną, która charakteryzuje współczesnego użytkownika multimediów. |
| Wymagania wstępne: | Brak. |
| Literatura podstawowa: | Literaturę każdorazowo określa prowadzący. |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [24_K01] |
02-MO1SN-13_K01 [5/5] |
potrafi wyszukiwać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł; dokonuje właściwej selekcji treści wzbogacającej obszar zainteresowania [24_U01] |
02-MO1SN-13_U01 [5/5] |
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami wykładowcy; potrafi wyszukać nowopowstałe problemy w wybranym zakresie zagadnień [24_U02] |
02-MO1SN-13_U02 [5/5] |
ma umiejętność rozpoznawania subdyscyplin w badaniach nad teorią gier; sprawnie i ze zrozumieniem posługuje się elementarną specjalistyczną terminologią właściwą podstawowym ujęciom teoretycznym i paradygmatom badawczym właściwym tym subdyscyplinom [24_U04] |
02-MO1SN-13_U04 [5/5] |
ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu refleksji nad teorią gier w systemie nauk humanistycznych oraz jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej; ma świadomość interdyscyplinarności obszaru [24_W01] |
02-MO1SN-13_W01 [5/5] |
ma uporządkowaną ogólną wiedzę z zakresu teorii gier, w tym zna elementarną terminologię, klasyfikacje; ma świadomość miejsca człowieka w tej komunikacji [24_W03] |
02-MO1SN-13_W03 [5/5] |
posiada podstawową wiedzę o powiązaniach dziedzin badań nad teorią gier, zna ich podstawy metodologiczne [24_W05] |
02-MO1SN-13_W05 [5/5] |
ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach w zakresie badań nad teorią gier; ma świadomość dynamiki przeobrażeń obszaru [24_W06] |
02-MO1SN-13_W06 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| obserwacja weryfikująca [02-MO1SN-13-w_o] | ocena postaw i kompetencji |
24_K01 |
| test/praca pisemna [02-MO1SN-13-w_t] | weryfikacja wiedzy i umiejętności w oparciu o treść zajęć i wskazaną w sylabusie literaturę |
24_U04 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [02-MO1S-13-f_w] | wykład konwersatoryjny wprowadzający w problematykę teorii gier |
30 | praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy z zakresu wskazanych zagadnień podstawowych oraz lekturę wybranych
tekstów poszerzających wiedzę |
30 |
obserwacja weryfikująca [02-MO1SN-13-w_o] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| semestr zimowy 2017/2018 | Teoria gier [02-KM-S1-025] | (brak informacji) |