Przemoc interpersonalna
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2016

Nazwa modułu: | Przemoc interpersonalna |
---|---|
Kod modułu: | PZ_PI |
Kod programu: | 06-S1PE12.2016 |
Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Moduł realizowany jest zarówno w formie wykładowej, jak i ćwiczeniowej; efekty 1-3 planuje się osiągnąć za pomocą formy wykładowej i ćwiczeniowej. Efekt 4 wymaga przede wszystkim pracy własnej studenta. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student opisuje i tłumaczy podstawowe pojęcia dotyczące zjawiska przemocy interpersonalnej ujmowanej w perspektywie zdrowia. [PZ_PI_1] |
K_W08 [3/5] |
Student rozumie i wyjaśnia przyczyny i uwarunkowania występowania przemocy interpersonalnej w podstawowych środowiskach wychowawczych oraz rozumie i objaśnia jej znaczenie zdrowotne, psychologiczne, behawioralne i poznawcze w wymiarze indywidualnym i społecznym [PZ_PI_2] |
K_W10 [4/5] |
Student posiada wiedzę na temat podstawowych strategii, kierunków oraz rodzajów i metodyki działań w zakresie ograniczania przemocy interpersonalnej występującej w środowiskach wychowawczych oraz rozumie cele i założenia na których się one
[PZ_PI_3] |
K_W16 [5/5] |
Student potrafi sporządzać projekt lokalnej/regionalnej diagnozy problemu przemocy interpersonalnej występującej w podstawowych środowiskach wychowawczych, zdobywać i analizować dane , formułować opisy występowania zjawiska oraz projektować programy edukacyjne i interwencyjne dotyczące jego ograniczania [PZ_PI_4] |
K_U10 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Poster/broszura [Pz_PI_w_1] | Student przygotowuje poster/ broszurę edukacyjną ukazującą istotę, przyczyny i znaczenie oraz możliwości działania wobec przemocy interpersonalnej występującej w środowiskach wychowawczych ( rodzina, szkoła, instytucje op.wych, środowisko lokalne) |
PZ_PI_1 |
Projekt [Pz_PI_w_2] | Studenci w kilkuosobowych grupach opracowują projekt lokalnej diagnozy i działań wobec problemu przemocy interpersonalnej w perspektywie wybranego typu środowiska wychowawczego |
PZ_PI_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PZ_PI_fs_1] | Metoda podająco-problemowa z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obligatoryjną i uzupełniającymi źródłami |
45 |
Poster/broszura [Pz_PI_w_1] |
ćwiczenia [PZ_PI_fs_2] | Dyskusja, praca w grupach, prezentacje indywidualne, metoda projektu |
15 | Student zapoznaje się z literaturą i źródłami do ćwiczeń oraz przygotowuje prezentacje indywidualne oraz w małych grupach projekt zaliczeniowy. |
75 |
Projekt [Pz_PI_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |