Information literacy
Kierunek studiów: Informacja w instytucjach e-społeczeństwa
Kod programu: 02-S1IE14.2014
| Nazwa modułu: | Information literacy |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-IE-S1-IL03 |
| Kod programu: | 02-S1IE14.2014 |
| Semestr: | semestr zimowy 2015/2016 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | W ramach modułu studenci zdobywają wiedzę z zakresu kultury informacyjnej, kompetencji informacyjnych oraz edukacji informacyjnej. Realizacja modułu ma na celu przygotowanie studenta do praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności. Aktywizacja studentów przebiega poprzez realizowane projekty oraz twórczą analizę i krytykę źródeł. |
| Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu komunikacji społecznej w społeczeństwie informacyjnym. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student ma wiedzę z zakresu terminologii – całokształtu zjawisk związanych z pojęciem kultury informacyjnej i jej komponentów, w tym information literacy, w ujęciu jednostkowym i społecznym. [IL03_1] |
K_W02 [4/5] |
Student ma świadomość konwergencji kompetencji w zakresie edukacji informacyjnej i medialnej. [IL03_2] |
K_W04 [4/5] |
Student zna instytucje sprawcze oraz inicjatywy (programy i projekty) podejmowane w celu popularyzacji edukacji informacyjnej w Polsce i na świecie. [IL03_3] |
K_W05 [5/5] |
Student potrafi poddać analizie wyniki badań kompetencji informacyjnych społeczeństwa polskiego, określić przyczyny i konsekwencje niskiego poziomu alfabetyzmu informacyjnego Polaków. [IL03_4] |
K_U13 [5/5] |
Student umie scharakteryzować i zastosować w praktyce sprawdzone wzory edukacji informacyjnej realizowane na świecie. [IL03_5] |
K_U03 [4/5] |
Student potrafi wprowadzić w życie założenia modelu kompetencji informacyjnych (Information skills model), jak również określić i wypełniać zadania instytucji kultury /nauki w odniesieniu do kształtowania tzw. filarów alfabetyzacji informacyjnej. [IL03_6] |
K_U09 [5/5] |
Student umie podejmować działania na rzecz zaspokajania potrzeb informacyjnych społeczeństwa, modelowania zachowań użytkowników świadomych zadań ekologii informacji jako odpowiedzi na wyzwania informacyjne XXI w. [IL03_7] |
K_K06 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Egzamin [IL03_w_1] | Egzamin sprawdzający poziom przyswojenia wiedzy szczegółowej z zakresu kompetencji informacyjnych i edukacji informacyjnej. |
IL03_1 |
| Projekt [IL03_w_2] | Praca w grupach mająca na celu analizę badań społecznych w zakresie information literacy oraz sformułowanie wniosków dotyczących wzorów realizacji edukacji informacyjnej. |
IL03_4 |
| Ocena ciągła [IL03_w_3] | Udział w dyskusjach inicjowanych przez prowadzącego zajęcia, do których student przygotowuje się indywidualnie podczas zajęć oraz w czasie wolnym. |
IL03_5 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [IL03_fs_1] | Metoda podająca (wykład informujący, objaśnienie, wyjaśnienie).
Metoda problemowa (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny). |
15 | Lektura uzupełniająca zgodna z zaleceniami prowadzącego. |
15 |
Egzamin [IL03_w_1] |
| ćwiczenia [IL03_fs_2] | Metoda problemowa, metoda zadaniowa, dyskusja aktywizująca. |
30 | Przygotowanie prezentacji i projektów zgodnie z wymogami prowadzącego. |
60 |
Projekt [IL03_w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||