Praktyka dydaktyczna ciągła z informatyki
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: 03-N1MT12.2016
| Nazwa modułu: | Praktyka dydaktyczna ciągła z informatyki |
|---|---|
| Kod modułu: | 03-MO1N-18-PDCiI |
| Kod programu: | 03-N1MT12.2016 |
| Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Opis: | W trakcie praktyki następuje kształtowanie kompetencji dydaktycznych przez:
1) poznanie realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, sposobu jej funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów
pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji;
2) obserwowanie:
a) czynności podejmowanych przez opiekuna praktyk w toku prowadzonych przez niego lekcji,
b) procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w klasie, ich prawidłowości i zakłóceń,
c) sposobów aktywizowania i dyscyplinowania uczniów oraz różnicowania poziomu aktywności poszczególnych uczniów,
d) sposobu oceniania uczniów,
e) dynamiki i klimatu społecznego klasy, ról pełnionych przez uczniów, zachowania i postaw uczniów,
3) współdziałanie z opiekunem praktyk w:
a) przygotowywaniu pomocy dydaktycznych,
b) wykorzystywaniu środków multimedialnych i technologii informacyjnej w pracy dydaktycznej,
c) podejmowaniu działań na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych,
d) organizowaniu przestrzeni klasy,
e) podejmowaniu działań w zakresie projektowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
4) pełnienie roli nauczyciela, w szczególności planowanie lekcji, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, organizację
i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze |
| Wymagania wstępne: | Zaliczone moduły: Dydaktyka informatyki I, Praktyka dydaktyczna z informatyki I |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki informatyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu [PDCiI_1] |
KN_W01 [2/5] |
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [PDCiI_2] |
KN_W11 [3/5] |
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [PDCiI_3] |
KN_W13 [3/5] |
Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces [PDCiI_4] |
KN_W03 [1/5] |
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PDCiI_5] |
KN_W05 [2/5] |
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności [PDCiI_6] |
KN_W14 [1/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| dokumentacja praktyki [PDCiI_w_1] | weryfikacja na podstawie dokumentacji sporządzonej w trakcie praktyki |
PDCiI_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| praktyka [PDCiI_fs_1] | (brak informacji) |
15 | poznanie przez studenta środowiska szkolnego w ramach ciągłego pobytu w szkole (wyposażenie, planowanie i dokumentacja pracy, obowiązujące w szkole programy nauczania informatyki, stosowane podręczniki, system
oceniania, organizacje szkolne), obserwacja lekcji prowadzonej przeznauczyciela (sporządzenie notatki hospitacyjnej) oraz samodzielne prowadzenie lekcji (przygotowanie scenariusza lekcji, pomocy
dydaktycznych itp.) |
15 |
dokumentacja praktyki [PDCiI_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||