Praktyka dydaktyczna ciągła z zajęc komputerowych Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: 03-S1MT12.2015

Nazwa modułu: Praktyka dydaktyczna ciągła z zajęc komputerowych
Kod modułu: 03-MO1S-15-PDCiZK
Kod programu: 03-S1MT12.2015
Semestr: semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
W trakcie praktyki następuje kształtowanie kompetencji dydaktycznych przez: 1) poznanie realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, sposobu jej funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji; 2) obserwowanie: a) czynności podejmowanych przez opiekuna praktyk w toku prowadzonych przez niego lekcji, b) procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w klasie, ich prawidłowości i zakłóceń, c) sposobów aktywizowania i dyscyplinowania uczniów oraz różnicowania poziomu aktywności poszczególnych uczniów, d) sposobu oceniania uczniów, e) dynamiki i klimatu społecznego klasy, ról pełnionych przez uczniów, zachowania i postaw uczniów, 3) współdziałanie z opiekunem praktyk w: a) przygotowywaniu pomocy dydaktycznych, b) wykorzystywaniu środków multimedialnych i technologii informacyjnej w pracy dydaktycznej, c) podejmowaniu działań na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych, d) organizowaniu przestrzeni klasy, e) podejmowaniu działań w zakresie projektowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej 4) pełnienie roli nauczyciela, w szczególności planowanie lekcji, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, organizację i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze
Wymagania wstępne:
Zaliczone moduły: Dydaktyka zajęć komputerowych I, Praktyka dydaktyczna z zajęć komputerowych I
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki zajęć komputerowych i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu [PDCiZK_1]
KN_W01 [2/5] KN_W03 [2/5] KN_W04 [2/5] KN_W05 [2/5] KN_W08 [2/5] KN_W11 [2/5] KN_K07 [2/5]
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [PDCiZK_2]
KN_W11 [3/5] KN_U01 [3/5] KN_U06 [3/5] KN_U07 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_U13 [3/5] KN_K03 [3/5] KN_K07 [3/5]
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [PDCiZK_3]
KN_W13 [3/5] KN_U04 [3/5] KN_U13 [3/5] KN_U14 [3/5] KN_U15 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K02 [3/5] KN_K07 [3/5]
Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces [PDCiZK_4]
KN_W03 [1/5] KN_K06 [1/5] KN_K08 [1/5]
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PDCiZk_5]
KN_W05 [2/5] KN_W06 [2/5] KN_W09 [2/5] KN_U01 [2/5] KN_U03 [2/5] KN_U09 [2/5] KN_U10 [2/5] KN_U11 [2/5]
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności [PDCiZK_6]
KN_W14 [1/5] KN_U08 [1/5] KN_U12 [1/5] KN_K04 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
dokumentacja praktyki [PDCiZK_w_1]
weryfikacja na podstawie dokumentacji sporządzonej w trakcie praktyki
PDCiZK_1 PDCiZK_2 PDCiZK_3 PDCiZK_4 PDCiZk_5 PDCiZK_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [PDCiZK_fs_1]
(brak informacji)
15
poznanie przez studenta środowiska szkolnego w ramach ciągłego pobytu w szkole (wyposażenie, planowanie i dokumentacja pracy, obowiązujące w szkole programy nauczania zajęć komputerowych, stosowane podręczniki, system oceniania, organizacje szkolne), obserwacja lekcji prowadzonej przez nauczyciela (sporządzenie notatki hospitacyjnej) oraz samodzielne prowadzenie lekcji (przygotowanie scenariusza lekcji, pomocy dydaktycznych itp.)
15 dokumentacja praktyki [PDCiZK_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)