Języki skryptowe
Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: 08-S1IB12.2016
| Nazwa modułu: | Języki skryptowe |
|---|---|
| Kod modułu: | 08-IBIMB-S1-JS |
| Kod programu: | 08-S1IB12.2016 |
| Semestr: | semestr zimowy 2018/2019 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | W trakcie zajęć studenci zapoznają się ze stosowanymi w bioinformatyce językami skryptowymi takimi jak PERL i Python wraz z zagadnieniem przygotowania i konfiguracji środowiska programistycznego. Studenci zostaną zaznajomieni z podstawami programowania w tych językach, tworzeniem modułów oraz korzystaniem z już istniejących w repozytoriach modułów. Uwypuklone zostaną specyficzne cechy języków pod kątem konkretnych zagadnie, które należy rozwiązać. W trakcie zajęć studenci będą rozwiązywać konkretne zadania wymagające programowania w języku skryptowym. O wyborze konkretnego języka i/lub bibliotek studenci będą decydować samodzielnie – na podstawie poznanych wcześniejszych przykładów i charakterystyki zastosowań języka. |
| Wymagania wstępne: | Podstawowa obsługa komputera, instalacja i konfiguracja oprogramowania. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Zna podstawy programowania w językach PERL i Python. Zna zasady konstruowania interfejsów użytkownika. [k_1] |
W13 [4/5] |
Zna specyfikę, wady i zalety, a w szczególności ograniczenia stosowania języków skryptowych w porównaniu z językami kompilowanymi. [k_2] |
U25 [3/5] |
Zna środowiska programistyczne umożliwiające programowanie w wybranym języku. [k_3] |
U02 [3/5] |
Potrafi skonfigurować na własny użytek środowisko programistyczne oraz napisać program umożliwiający rozwiązanie konkretnego zadania w wybranym języku skryptowym, uwzględniając specyficzne obszary zastosowań obu języków [k_4] |
K03 [2/5] |
Potrafi korzystać z repozytoriów modułów – dodatkowych bibliotek dla języków PERL i Python, potrafi wykorzystywać możliwości dodatkowych bibliotek. Potrafi określić potrzeby końcowego użytkownika odnośnie interfejsu (konsola lub graficzny) [k_5] |
K02 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| aktywność na zajęciach [k_w_1] | Prowadzący zajęcia przygotowuje zadania do wykonania, odpowiadające konkretnym zagadnieniom. Zadaniem studentów jest ich wykonanie w określonym przez prowadzącego czasie. |
k_1 |
| Zadanie projektowe [k_w_2] | Studenci wykonują w sekcjach projekt programistyczny umożliwiający zweryfikowanie stopnia przyswojenia wiedzy i praktycznych umiejętności programistycznych. |
k_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| laboratorium [k_fs_1] | wykonanie zadanych ćwiczeń odpowiadających specyficznym zadaniom administracyjnym, pod nadzorem prowadzącego. |
45 | praca nad projektem w języku PERL lub Python |
75 |
aktywność na zajęciach [k_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||