Animacja miejska z elementami diagnozy społecznej
Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: 12-S1AE14.2014
| Nazwa modułu: | Animacja miejska z elementami diagnozy społecznej |
|---|---|
| Kod modułu: | 12-AE-S1-7MDW.3-AMDS |
| Kod programu: | 12-S1AE14.2014 |
| Semestr: | semestr letni 2015/2016 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | W ramach modułu animacja miejska z elementami diagnozy społecznej student poznaje podstawowe formy i metody pracy animacyjnej w środowisku miejskim. Zajęcia mają charakter wykładów połączonych z refleksją nad teorią i praktyką. W ramach zajęć konwersatoryjnych dokonywany jest przegląd najnowszych form pracy animacyjnej poprzez analizę literatury przedmiotu, dokumentacji oraz indywidualnych obserwacji uczestników zajęć. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
potrafi dostrzec wartość podejmowanych działań animacyjnych wykazując się zrozumieniem miejskiego kontekstu środowiskowego tych działań [_K_1] |
ASKEK _K02 [2/5] |
potrafi wykorzystać efekty diagnozy potencjału społecznego i substancję miejską oraz wiedzę i przykłady działań poddanych analizie do opracowania uzasadnionych merytorycznie i innowacyjnych projektów działań animacyjnych [_U_1] |
ASKEK _U08 [3/5] |
potrafi krytycznie oceniać treści, metody i skutki działalności animacyjnej realizowanej w środowisku miejskim, z weryfikacją elementów wymagających zmiany lub modyfikacji [_U_2] |
ASKEK _U01 [3/5] |
W ramach modułu animacja miejska z elementami diagnozy społecznej student poznaje podstawowe formy i metody pracy animacyjnej w środowisku miejskim. Zajęcia mają charakter wykładów połączonych z refleksją nad teorią i praktyką. W ramach zajęć konwersatoryjnych dokonywany jest przegląd najnowszych form pracy animacyjnej poprzez analizę literatury przedmiotu, dokumentacji oraz indywidualnych obserwacji uczestników zajęć. [_W_1] |
ASKEK _W05 [3/5] |
zna podstawowe formy i metody pracy animacyjnej (w tym podstawowe elementy diagnostyki społecznej) w środowisku miejskim oraz literaturę i dokumentację poświęconą tym zagadnieniom [_W_2] |
ASKEK _W10 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| praca pisemna [_w_1] | weryfikacja wiedzy w oparciu o treść zajęć i wskazaną literaturę przedmiotu (obowiązkową i uzupełniającą) oraz własne doświadczenia z obserwacji działań animacyjnych w wybranych środowiskach miejskich
|
_U_2 |
| wystąpienie ustne [_w-2] | ocena poziomu wykorzystania wiedzy do analizy wybranych form i metod działań animacyjnych oraz poziomu argumentacji ujawniającej przygotowanie merytoryczne do krytycznej oceny miejskich działań animacyjnych [z odwołaniem do wybranych poglądów, teorii lub opinii zawartych w literaturze przedmiotu] |
_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [_fs_1] | wykład informacyjny z ilustracją multimedialną i prezentacją dokumentacji umożliwiający poznanie podstawowych form i metod pracy animacyjnej w środowisku miejskim ; |
15 | weryfikacja wiedzy w oparciu o treść zajęć i wskazaną literaturę przedmiotu (obowiązkową i uzupełniającą) oraz samodzielnie poszukiwane i analizowane przykłady
pracy animacyjnej w środowisku miejskim
|
30 |
praca pisemna [_w_1] |
| ćwiczenia [_fs_2] | zajęcia o charakterze konwersatoryjnym obejmują prezentację, analizę i ocenę miejskich projektów animacyjnych jako podstawę do wypracowania indywidualnych wzorców pracy z poznaniem metod diagnozy społecznej;
|
15 | samodzielne poszukiwanie, selekcja i analiza materiału dokumentacyjnego z oceną , w formie komentarza ustnego, wybranych przykładów działań animacyjnych realizowanych w zróżnicowanych środowiskach miejskich; wybór wzorcowych przykładów do prezentacji i dyskusji |
30 |
wystąpienie ustne [_w-2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||