Literatura z elementami upowszechniania
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2015

Nazwa modułu: | Literatura z elementami upowszechniania |
---|---|
Kod modułu: | 12-PE-AN-S1-4L.2 |
Kod programu: | 12-S1PE12.2015 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | moduł literatura z elementami upowszechniania ma umożliwić studentom orientację we współczesnej prozie literackiej; dzięki temu student uzyska lepsze rozumienie siebie i innych we współczesnym świecie; nabędzie również umiejętność interpretowania idei i koncepcji utworu literackiego w powiązaniu z rozumieniem struktury tekstu; prowadzone w ramach konwersatoriów dyskusje nad twórczością literacką umożliwią rozwój kompetencji językowych, a także argumentacji celem uzasadnienia poglądów; studia nad literaturą i jej upowszechnianiem pozwolą na rozumienie jej jako pars pro toto całej kultury |
Wymagania wstępne: | wymagane jest zaliczenie modułu 12-PE-AN-S1-4L |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość działań w środowisku w celu podnoszenia kultury czytelniczej [_K_1] |
K_K04 [3/5] |
potrafi nawiązywać kontakty z instytucjami kultury celem poszerzania informacji czytelniczej i kontaktów z dziełem literackim [_K_2] |
K_K03 [3/5] |
potrafi programować i realizować narodowe programy edukacji czytelniczej [_K_3] |
K_K09 [1/5] |
potrafi wykorzystać teoretyczną wiedzę o współczesnych zjawiskach literackich w prozie dla upowszechniania odbioru literatury w środowisku [_U_1] |
K_U02 [2/5] |
potrafi krytycznie określić wartości dzieł literackich oraz ich różnorodność gatunkową ze szczególnym uwzględnieniem form nowatorskich [_U_2] |
|
posiada umiejętność oceny postaw bohaterów literackich i włączyć je w osobisty system wartości oraz prezentować indywidualny pogląd na tematy związane z literaturą w formie wskazującej na wysoką kulturę językową [_U_3] |
K_U07 [3/5] |
potrafi wykorzystać nabyte kompetencje językowe i kulturę literacką w dyskusji nad problemami człowieka we współczesnym świecie i jego systemem wartości
[_U_4] |
K_U11 [3/5] |
zna współczesne nurty prozy polskiej w kontekście europejskim [_W_1] |
K_W03 [2/5] |
rozumie sytuację człowieka we współczesnym świecie ujętą w prozie literackiej będącej odbiciem filozoficznych,
społecznych i psychologicznych koncepcji człowieka
[_W_2] |
K_W04 [3/5] |
poznaje formy i zasady funkcjonowania literatury faktu jako obrazu rzeczywistości [_W_3] |
K_W04 [2/5] |
dostrzega rolę pisarza i rozumie jego znaczenie dla współczesnego indywidualnego czytelnika oraz grup społecznych
[_W_4] |
K_W06 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
wystąpienie ustne [_w_1] | student zabiera głos podczas omawiania zadanych do przeczytania utworów literackich |
_K_1 |
egzamin ustny [_w_3] | sprawdzenie znajomości wskazanych tekstów literackich i umiejętności ich interpretacji, ocena kompetencji językowych studenta w oparciu o treść wykładów oraz literaturę wskazaną w sylabusie |
_U_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [_fs_1] | łączenie syntetyzującego wykładu z dyskursem i prezentacją – adaptacje filmowe dzieł literackich |
15 | lektura utworów prozatorskich, utworów poetyckich a także studia nad opracowaniami naukowymi wskazanymi w sylabusie |
5 |
egzamin ustny [_w_3] |
konwersatorium [_fs_2] | omawianie i analizowanie wybranych utworów literatury współczesnej oraz ich klasyfikacja gatunkowa; projektowanie form upowszechniania literatury |
30 | przygotowanie się do zajęć przez samodzielną lekturę; przygotowanie prezentacji |
40 |
wystąpienie ustne [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |