Warsztat rozwoju umiejętności interpersonalnych
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2015
| Nazwa modułu: | Warsztat rozwoju umiejętności interpersonalnych |
|---|---|
| Kod modułu: | 12-PE-DZ-N1-5WR |
| Kod programu: | 12-N1PE12.2015 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Przedmiot ma na celu rozpoznanie własnego potencjału studentów oraz sposobów jego rozwijania. Zapoznanie studentów z podstawami skutecznej komunikacji, istotą aktywnego słuchania oraz barierami komunikacyjnymi. Przybliżenie charakterystyki postawy asertywnej oraz rozwinięcie umiejętności przyjmowania jej w kontaktach społecznych. Kształtowanie aktywnej postawy poszerzania własnych kompetencji interpersonalnych. |
| Wymagania wstępne: | Student zna właściwe sposoby komunikacji w zróżnicowanych sytuacjach społecznych. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji, możliwości i ograniczeń w wykonywaniu zadań pedagoga społecznego; doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia; widzi innego człowieka z różnych punktów odniesienia w sensie holistycznym, dostrzega, diagnozuje i umiejętnie reaguje na zjawiska związane z wychowaniem, kształceniem, opieką; ma rozwinięte kompetencje komunikacyjne i umiejętnie z nich korzysta w projektowaniu działalności zawodowej [_K_1] |
K_K01 [4/5] |
charakteryzuje się postawą szacunku i zrozumienia wobec ludzi, z którymi pracuje, a także umiejętnością właściwego zachowania się wobec nich; przestrzega zasady etyki zawodowej, charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością wobec problemów innych oraz postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za siebie i innych [_K_2] |
K_K04 [3/5] |
potrafi wypowiadać się w formie ustnej i pisemnej na tematy związane ze specyfiką studiów, a wynikające z analizy wskazanej literatury, indywidualnej pracy badawczej [_U_1] |
K_U01 [3/5] |
ma rozwinięte umiejętności w zakresie różnych form wypowiedzi, a w szczególności potrafi w sposób zwięzły i trafny wyrażać swoje myśli, sprawnie i skutecznie przemawiać, poprawnie konstruować teksty, prowadzić dyskusję, polemiki i negocjacje, autoprezentacje i posługiwać się językiem w oficjalnych sytuacjach publicznych [_U_2] |
K_U07 [5/5] |
zna elementarne zagadnienia z zakresu prowadzenia dyskusji, polemiki, negocjacji, autoprezentacji oraz posługiwania się językiem w sytuacjach publicznych; ma podstawową wiedzę dotyczącą komunikacji interpersonalnej
z uwzględnieniem kontekstu przemian komunikacyjno-językowych, kulturowych i społecznych; zna prawidłowości i zakłócenia procesu komunikowania interpersonalnego i ich skutki w obszarach pomocy i doradztwa [_W_1] |
K_W01 [4/5] |
charakteryzuje się właściwą postawą etyczną, ułatwiającą mu wykonywanie pracy socjoterapeuty i doradcy zawodowego; zna uregulowania prawne i etyczne dotyczące wykonywania tych zawodów [_W_2] |
K_W06 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| kolokwium [_w_1] | sprawdzenie stopnia znajomości treści ćwiczeń, terminologii związanej z komunikacją interpersonalną, asertywnością. |
_U_1 |
| prezentacja ćwiczenia dramowe [_w_2] | sprawdzenie stopnia znajomości wiadomości teoretycznych oraz umiejętności zastosowania ich w ćwiczeniach odzwierciedlających rzeczywiste sytuacje społeczne z zakresu doradztwa zawodowego i edukacyjnego. |
_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [_fns_1] | dyskusja, zajęcia metodą warsztatową obrazujące najważniejsze zagadnienia z zakresu skutecznej komunikacji oraz asertywności; dramowe scenki związane z rozwijaniem umiejętności interpersonalnych; Kolokwium sprawdzające wiedzę z ćwiczeń i omówienie wyników |
18 | zapoznanie się z literaturą przedmiotu, praca z tekstem; Indywidualne przygotowanie się do udziału w scenkach dramowych, zapoznanie się z adekwatnymi zachowaniami i reakcjami na poszczególne sytuacje; powtórzenie materiału. |
82 |
kolokwium [_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||