Teoretyczne podstawy muzykoterapii/TM
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-N2EM12.2014
| Nazwa modułu: | Teoretyczne podstawy muzykoterapii/TM |
|---|---|
| Kod modułu: | 13-EM-TM-N2-TPM |
| Kod programu: | 13-N2EM12.2014 |
| Semestr: | semestr zimowy 2014/2015 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Teoretyczne podstawy muzykoterapii/TM |
| Wymagania wstępne: | Wymagana podstawowa wiedza z zakresu historii muzyki (periodyzacja dziejów muzyki), zasad muzyki (rytm muzyczny, metrum muzyczne, zjawiska rytmiczno-metryczne), form muzycznych (pojęcie formy muzycznej, systematyka form muzycznych, elementy dzieła muzycznego, elementarne współczynniki formy). |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Zna teoretyczne podstawy muzykoterapii oraz orientuje się w metodach i formach muzykoterapii. [13-EM-TM-N2-TPM_1] |
K_W07 [3/5] |
Posiada wiedzę dotyczącą możliwości zastosowania muzykoterapii w obszarze działań pedagogicznych. [13-EM-TM-N2-TPM_2] |
K_W14 [3/5] |
Orientuje się w literaturze związanej z muzykoterapią, a zwłaszcza z jej zastosowaniem w działaniach pedagogicznych, zarówno w aspekcie historycznym, jak i w aktualnych uwarunkowaniach i nurtach. [13-EM-TM-N2-TPM_3] |
K_W07 [3/5] |
Ma umiejętność przeprowadzania krytycznej analizy i wnioskowania w oparciu o podaną literaturę. [13-EM-TM-N2-TPM_4] |
K_W03 [3/5] |
Zna różnorodne formy aktywności muzycznej i ruchowej, wykorzystywane w muzykoterapii receptywnej i aktywnej. [13-EM-TM-N2-TPM_5] |
K_W15 [3/5] |
Posiada umiejętność efektywnej organizacji pracy własnej i zespołowej. [13-EM-TM-N2-TPM_6] |
K_U07 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| kolokwium pisemne [TPM _w_1] | sprawdzenie wiedzy dotyczącej teoretycznych podstaw muzykoterapii, możliwości jej zastosowania oraz roli muzyki w edukacji, terapii i profilaktyce |
13-EM-TM-N2-TPM_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [TPM _fn_1] | prezentacja podstawowych zagadnień związanych
z uwarunkowaniami historycznymi oraz współczesnymi nurtami muzykoterapii.
|
14 | - przegląd obowiązującej literatury przedmiotu;
- krytyczna analiza literatury związanej z wykorzystaniem muzykoterapii w działaniach pedagogicznych
|
36 |
kolokwium pisemne [TPM _w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||