Podstawy terapii pedagogcznej
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2015
| Nazwa modułu: | Podstawy terapii pedagogcznej |
|---|---|
| Kod modułu: | 12-PE-PETP-N2-1PTP |
| Kod programu: | 12-N2PE12.2015 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Przedmiot podstawy terapii pedagogicznej ma umożliwić studentom poznanie aktualnych tendencji w zakresie terapii, zdobyć elementarną wiedzę na temat utrudnień rozwojowych u uczniów ze specjalnymi potrzebami, działalnością profilaktyczną w postępowaniu terapeutycznym. Ma umożliwić opanowanie umiejętności planowania przebiegu wstępnej diagnozy, konstruowania programów indywidualnych, przebiegu terapii korekcyjno-kompensacyjnej |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w pracach grupowych [_K_1] |
K_K07 [2/5] |
charakteryzuje się postawą poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [_K_2] |
K_K01 [2/5] |
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej [_U_1] |
K_U03 [2/5] |
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności [_U_2] |
K_U04 [2/5] |
posiada podstawową wiedzę dotyczącą teoretycznych i praktycznych zagadnień związanych z
podstawami terapii pedagogicznej [_W_1] |
K_W10 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| egzamin pisemny [_w_1] | charakteryzuje się postawą poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie |
_U_1 |
| analiza tekstów [_w_2] | sprawdzenie stopnia znajomości wybranych zagadnień przez studentów- przygotowanie materiałów do dyskusji |
_K_1 |
| praca pisemna-diagnoza ucznia [_w_3] | sprawdzenie, czy student potrafi przedstawić wstępną diagnozę indywidualną ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, skonstruować program indywidualny oraz przebieg terapii korekcyjno-kompensacyjnej |
_K_2 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [_fns_1] | wykład wybranych elementarnych zagadnień związanych z terapią pedagogiczną |
5 | naliza literatury, dokumentów, praca z tekstem |
50 |
egzamin pisemny [_w_1] |
| ćwiczenia [_fns_2] | analiza tekstów z dyskusją;
przedstawienie przez studentów efektów pracy pisemnej -analiza przypadków |
5 | przygotowanie materiałów do dyskusji, analiza literatury, dokumentów, indywidualnych programów i przebiegu terapii |
60 |
analiza tekstów [_w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||