Ludyczne aspekty kultury współczesnej
Kierunek studiów: Etnologia
Kod programu: 12-S2ET12.2014

Nazwa modułu: | Ludyczne aspekty kultury współczesnej |
---|---|
Kod modułu: | 12-ET-S2-12-2LAKW |
Kod programu: | 12-S2ET12.2014 |
Semestr: | semestr letni 2015/2016 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | Celem modułu, stanowiącego kontynuację i poszerzenie zajęć z zakresu antropologii zabawy, jest ukazanie - w oparciu o konkretne przykłady - możliwości zastosowania teoretycznego dorobku wyżej wymienionej subdyscypliny do analizy różnych aspektów kultury współczesnej. Studenci poznają wyniki przeprowadzonych dotychczas antropologicznych analiz konkretnych ludycznych aspektów kultury wpisujących się w nurt badań z zakresu antropologii zabawy, jak również - korzystając z własnych obserwacji i doświadczeń – podejmują próby wyszukania, udokumentowania i antropologicznego przeanalizowania dostrzeżonych przykładów nacechowanych ludycznie zjawisk. Celem jest również dyskusja nad ich znaczeniem w wyjaśnianiu kierunku przemian całokształtu współczesnej kultury. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu antropologia zabawy |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
świadomość uniwersalnego charakteru potrzeb ludycznych człowieka oraz funkcji zabawy w życiu społecznym, przygotowuje studenta do twórczego uczestnictwa w działalności różnych grup, organizacji i instytucji społeczno-kulturalnych. [_K_1] |
K_K05 [4/5] |
w kontekście poznanych teorii etnologicznych i antropologicznych potrafi dokonać pogłębionej obserwacji oraz interpretacji konkretnych zjawisk ludycznych; posiada rozwinięte umiejętności dokumentowania oraz rekonstruowania czasowego i przestrzennego zróżnicowania kulturowych przejawów zabawy w skali globalnej i lokalnej. [_U_1] |
K_U03 [4/5] |
potrafi sprawnie przeprowadzić zaawansowany proces badawczy oraz w efektywny sposób sformułować wnioski, opracować, zestawić wyniki badań i określić dalsze możliwości badań poświęconych określonym nacechowanym ludycznie zjawiskom. [_U_2] |
K_U07 [4/5] |
badanie ludycznych aspektów współczesnej kultury rozszerza wiedzę studenta na temat wielości obszarów badawczych, których analizy podejmuje się antropologia i jej subdyscyplina – antropologia zabawy; student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat znaczenia, funkcjonowania i historycznej zmienności zjawisk kulturowych określanych mianem zabawy; ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat przedmiotowych i metodologicznych powiązań antropologii z innymi dyscyplinami naukowymi zajmującymi się badaniem zjawisk ludycznych; zna i rozumie na poziomie rozszerzonym rolę refleksji antropologicznej w interpretowaniu zjawisk ludycznych. [_W_1] |
K_W02 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
prezentacja [_w_1] | Sprawdzenie umiejętności samodzielnego przygotowania prezentacji dokumentującej oraz poddającej antropologicznej refleksji konkretne przykłady ludycznych aspektów kultury współczesnej |
_K_1 |
Dyskusja i realizacja ćwiczeń w oparciu o zalecaną literaturę przedmiotu [_w_2] | Ocena stopnia znajomości tekstów stanowiących sprawozdania z dotychczas zrealizowanych badań poświęconych wybranym ludycznym aspektom współczesnej kultury oraz umiejętności analizy innych omawianych na ćwiczeniach przykładów zjawisk ludycznych. |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [_fs_1] | Dyskusje w oparciu o materiały i literaturę przedmiotu; Prezentacje – przedstawienie przez studentów efektów pracy indywidualnej. |
15 | Praca z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; gromadzenie materiałów, przygotowanie do udziału w dyskusjach oraz omówienie prezentacji |
110 |
prezentacja [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |