Rola mediów w promocji historii wybranego regionu/epoki
Kierunek studiów: Doradztwo i infobrokerstwo historyczne
Kod programu: 05-S1IH16.2016
| Nazwa modułu: | Rola mediów w promocji historii wybranego regionu/epoki |
|---|---|
| Kod modułu: | 05-IDH-S1-040 |
| Kod programu: | 05-S1IH16.2016 |
| Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z mediami zarówno jako środkiem upowszechnienia wiedzy i opinii jak źródłem informacji. Student zapoznaje się z pojęciem i ewolucją mediów oraz strukturą i zasadami funkcjonowania rynku medialnego. |
| Wymagania wstępne: | Wiedza dotycząca środków masowego przekazu (edukacja medialna) na poziomie szkoły średniej (wg podstawy programowej wiedzy o społeczeństwie) |
| Literatura podstawowa: | 1. Lyn Gorman, David McLean: Media i społeczeństwo - wprowadzenie historyczne. Kraków 2010.
2. Ryszard Kowalczyk: Media lokalne w Polsce. Poznań 2009.
3. Martin Lister: Nowe media - wprowadzenie. Kraków 2009.
4. Walery Pisarek: Wstęp do nauki o komunikowaniu. Warszawa 2008.
5. Lisa Taylor, Andrew Willis: Medioznawstwo - teksty, instytucje i odbiorcy. Kraków 2006.
|
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada uporządkowaną wiedzę ogólną (w zakresie terminologii i teorii) z zakresu nauk humanistycznych i społecznych,
przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego
[05-IDH-S1-040_1] |
IDH1A_W03 [3/5] |
Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacyjnych oraz metod i technik komunikowania się
(w języku polskim i obcym)
[05-IDH-S1-040_2] |
IDH1A_U07 [5/5] |
Posiada umiejętności wyszukiwania, analizy, oceny, selekcji i użytkowania informacji pozyskiwanych z różnych źródeł
i z wykorzystaniem różnych sposobów, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. współczesnych mediów
[05-IDH-S1-040_3] |
IDH1A_U01 [5/5] |
Potrafi uczestniczyć w życiu kulturalnym i popularyzatorskim, wykorzystując różne możliwości udziału (także poprzez tzw. nowe media) [05-IDH-S1-040_4] |
IDH1A_K06 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Test [05-IDH-S1-040_w_1] | Pomiar będzie zawierał różne typy zadań (otwarte i zamknięte), weryfikując zarówno wiedzę, jak i umiejętności. |
05-IDH-S1-040_1 |
| Wypowiedź ustna [05-IDH-S1-040_w_2] | Przygotowanie wypowiedzi ustnej ma na celu weryfikację przede wszystkim umiejętności i kompetencji społecznych. |
05-IDH-S1-040_2 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [05-IDH-S1-040_fs_1] | Zajęcia z wykorzystaniem metod poszukujących (m.in. dyskusji, pracy pod kierunkiem) |
30 | Praca z literaturą, analiza mediów |
60 |
Test [05-IDH-S1-040_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||