Rola mediów w promocji historii wybranego regionu/epoki Kierunek studiów: Doradztwo i infobrokerstwo historyczne
Kod programu: 05-S1IH16.2016

Nazwa modułu: Rola mediów w promocji historii wybranego regionu/epoki
Kod modułu: 05-IDH-S1-040
Kod programu: 05-S1IH16.2016
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z mediami zarówno jako środkiem upowszechnienia wiedzy i opinii jak źródłem informacji. Student zapoznaje się z pojęciem i ewolucją mediów oraz strukturą i zasadami funkcjonowania rynku medialnego.
Wymagania wstępne:
Wiedza dotycząca środków masowego przekazu (edukacja medialna) na poziomie szkoły średniej (wg podstawy programowej wiedzy o społeczeństwie)
Literatura podstawowa:
1. Lyn Gorman, David McLean: Media i społeczeństwo - wprowadzenie historyczne. Kraków 2010. 2. Ryszard Kowalczyk: Media lokalne w Polsce. Poznań 2009. 3. Martin Lister: Nowe media - wprowadzenie. Kraków 2009. 4. Walery Pisarek: Wstęp do nauki o komunikowaniu. Warszawa 2008. 5. Lisa Taylor, Andrew Willis: Medioznawstwo - teksty, instytucje i odbiorcy. Kraków 2006.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada uporządkowaną wiedzę ogólną (w zakresie terminologii i teorii) z zakresu nauk humanistycznych i społecznych, przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego [05-IDH-S1-040_1]
IDH1A_W03 [3/5]
Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacyjnych oraz metod i technik komunikowania się (w języku polskim i obcym) [05-IDH-S1-040_2]
IDH1A_U07 [5/5]
Posiada umiejętności wyszukiwania, analizy, oceny, selekcji i użytkowania informacji pozyskiwanych z różnych źródeł i z wykorzystaniem różnych sposobów, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. współczesnych mediów [05-IDH-S1-040_3]
IDH1A_U01 [5/5]
Potrafi uczestniczyć w życiu kulturalnym i popularyzatorskim, wykorzystując różne możliwości udziału (także poprzez tzw. nowe media) [05-IDH-S1-040_4]
IDH1A_K06 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Test [05-IDH-S1-040_w_1]
Pomiar będzie zawierał różne typy zadań (otwarte i zamknięte), weryfikując zarówno wiedzę, jak i umiejętności.
05-IDH-S1-040_1 05-IDH-S1-040_3
Wypowiedź ustna [05-IDH-S1-040_w_2]
Przygotowanie wypowiedzi ustnej ma na celu weryfikację przede wszystkim umiejętności i kompetencji społecznych.
05-IDH-S1-040_2 05-IDH-S1-040_3 05-IDH-S1-040_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [05-IDH-S1-040_fs_1]
Zajęcia z wykorzystaniem metod poszukujących (m.in. dyskusji, pracy pod kierunkiem)
30
Praca z literaturą, analiza mediów
60 Test [05-IDH-S1-040_w_1] Wypowiedź ustna [05-IDH-S1-040_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)