Projektowanie tras i imprez w kontekście historycznym (wybrany region)
Kierunek studiów: Doradztwo i infobrokerstwo historyczne
Kod programu: 05-S1IH16.2016

Nazwa modułu: | Projektowanie tras i imprez w kontekście historycznym (wybrany region) |
---|---|
Kod modułu: | 05-IDH-S1-039 |
Kod programu: | 05-S1IH16.2016 |
Semestr: | semestr zimowy 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze sposobami projektowania tras i imprez turystycznych w wybranym regionie w zależności od potrzeb, prezentacja stanu dostępnych tras i aktualnych imprez związanych z turystką historyczną, zabezpieczanie logistyczne i merytoryczne imprez turystycznych. Na zajęciach student, posiadając wiedzę z zakresu historii szerszej i regionalnej, uczy się opracowywać trasy wycieczkowe piesze i autokarowe po regionie, różne ich warianty jako ofertę autorską lub w zależności od określonego zamówienia. Student w ramach pracy własnej porządkuje wiedzę na temat historii, krajoznawstwa, turystyki, tras i imprez turystycznych, możliwości, sposobów i warunków ich projektowania |
Wymagania wstępne: | Podstawowa znajomość z zakresu historii regionu. |
Literatura podstawowa: | 1.Buczkowska K., Turystyka kulturowa. Przewodnik metodyczny, Poznań 2008;
2.Gaworecki W., Turystyka, Warszawa 2003;
3.Kaczmarek J., Stasia A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata. Przewodnik do ćwiczeń, Łódź 2005;
4.Kruczek Z. (red.), Obsługa ruchu turystycznego, Kraków 2004;
5.Mikos von Rohrscheidt A., Turystyka kulturowa. Fenomen. Potencjał. Perspektywy, Gniezno 2008;
6.Middleton V.T.C., Marketing w turystyce, Warszawa 1996;
7.Szewczyk I.R., Szlaki turystyczne, Warszawa 2008;
8.Wykaz Muzeów w Polsce, Warszawa 2005;
9.Yale P., Działalność touroperatorska,. Warszawa 2001.
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych ustaleniach badawczych w zakresie nauk humanistycznych (zwłaszcza historii), potrzebnych do pozyskiwania informacji i wykorzystywania ich w procesie popularyzacji [05-IDH-S1-039_1] |
IDH1A_W06 [1/5] |
Posiada podstawowe umiejętności, obejmujące formułowanie własnych, a także weryfikację i analizę proponowanych problemów oraz tematów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowywanie i prezentację wyników poszukiwań, pozwalające na wykonywanie obowiązków doradcy i infobrokera historycznego. [05-IDH-S1-039_2] |
IDH1A_U02 [1/5] |
Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy i potrafi eksponować jego elementy w ramach własnej działalności [05-IDH-S1-039_3] |
IDH1A_K05 [2/5] |
Potrafi uczestniczyć w życiu kulturalnym i popularyzatorskim, wykorzystując różne możliwości udziału (także poprzez tzw. nowe media) [05-IDH-S1-039_4] |
IDH1A_K06 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test [05-IDH-S1-039_w_1] | Np. pomiar będzie zawierał różne typy zadań (otwarte i zamknięte), weryfikując zarówno wiedzę, jak i umiejętności i kompetencje społeczne |
05-IDH-S1-039_1 |
Projekt trasy turystyki historycznej obejmujący teren Śląska [05-IDH-S1-039_w_2] | Przygotowanie pracy pisemnej (odpowiedzi ustnej) ma na celu weryfikację podstawowej umiejętności projektowania trasy turystyki historycznej lub imprezy turystycznej |
05-IDH-S1-039_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [05-IDH-S1-039_fs_2] | Zajęcia z wykorzystaniem metod poszukujących (m.in. pracy pod kierunkiem, analizy informacji) |
30 | Praca z literaturą |
60 |
Projekt trasy turystyki historycznej obejmujący teren Śląska [05-IDH-S1-039_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |