Projektowanie tras i imprez w kontekście historycznym (wybrany region) Kierunek studiów: Doradztwo i infobrokerstwo historyczne
Kod programu: 05-S1IH16.2016

Nazwa modułu: Projektowanie tras i imprez w kontekście historycznym (wybrany region)
Kod modułu: 05-IDH-S1-039
Kod programu: 05-S1IH16.2016
Semestr: semestr zimowy 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze sposobami projektowania tras i imprez turystycznych w wybranym regionie w zależności od potrzeb, prezentacja stanu dostępnych tras i aktualnych imprez związanych z turystką historyczną, zabezpieczanie logistyczne i merytoryczne imprez turystycznych. Na zajęciach student, posiadając wiedzę z zakresu historii szerszej i regionalnej, uczy się opracowywać trasy wycieczkowe piesze i autokarowe po regionie, różne ich warianty jako ofertę autorską lub w zależności od określonego zamówienia. Student w ramach pracy własnej porządkuje wiedzę na temat historii, krajoznawstwa, turystyki, tras i imprez turystycznych, możliwości, sposobów i warunków ich projektowania
Wymagania wstępne:
Podstawowa znajomość z zakresu historii regionu.
Literatura podstawowa:
1.Buczkowska K., Turystyka kulturowa. Przewodnik metodyczny, Poznań 2008; 2.Gaworecki W., Turystyka, Warszawa 2003; 3.Kaczmarek J., Stasia A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata. Przewodnik do ćwiczeń, Łódź 2005; 4.Kruczek Z. (red.), Obsługa ruchu turystycznego, Kraków 2004; 5.Mikos von Rohrscheidt A., Turystyka kulturowa. Fenomen. Potencjał. Perspektywy, Gniezno 2008; 6.Middleton V.T.C., Marketing w turystyce, Warszawa 1996; 7.Szewczyk I.R., Szlaki turystyczne, Warszawa 2008; 8.Wykaz Muzeów w Polsce, Warszawa 2005; 9.Yale P., Działalność touroperatorska,. Warszawa 2001.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych ustaleniach badawczych w zakresie nauk humanistycznych (zwłaszcza historii), potrzebnych do pozyskiwania informacji i wykorzystywania ich w procesie popularyzacji [05-IDH-S1-039_1]
IDH1A_W06 [1/5]
Posiada podstawowe umiejętności, obejmujące formułowanie własnych, a także weryfikację i analizę proponowanych problemów oraz tematów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowywanie i prezentację wyników poszukiwań, pozwalające na wykonywanie obowiązków doradcy i infobrokera historycznego. [05-IDH-S1-039_2]
IDH1A_U02 [1/5]
Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy i potrafi eksponować jego elementy w ramach własnej działalności [05-IDH-S1-039_3]
IDH1A_K05 [2/5]
Potrafi uczestniczyć w życiu kulturalnym i popularyzatorskim, wykorzystując różne możliwości udziału (także poprzez tzw. nowe media) [05-IDH-S1-039_4]
IDH1A_K06 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Test [05-IDH-S1-039_w_1]
Np. pomiar będzie zawierał różne typy zadań (otwarte i zamknięte), weryfikując zarówno wiedzę, jak i umiejętności i kompetencje społeczne
05-IDH-S1-039_1 05-IDH-S1-039_2 05-IDH-S1-039_3 05-IDH-S1-039_4
Projekt trasy turystyki historycznej obejmujący teren Śląska [05-IDH-S1-039_w_2]
Przygotowanie pracy pisemnej (odpowiedzi ustnej) ma na celu weryfikację podstawowej umiejętności projektowania trasy turystyki historycznej lub imprezy turystycznej
05-IDH-S1-039_1 05-IDH-S1-039_2 05-IDH-S1-039_3 05-IDH-S1-039_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [05-IDH-S1-039_fs_2]
Zajęcia z wykorzystaniem metod poszukujących (m.in. pracy pod kierunkiem, analizy informacji)
30
Praca z literaturą
60 Projekt trasy turystyki historycznej obejmujący teren Śląska [05-IDH-S1-039_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)